Hasse skrev:Hej Backis!
Nä, du har nog rätt i det. Kundvård verkar inte vara deras starka sida och ändå är det så viktigt. Tacksam för att du hör av dig angående vindrutespolaren.
Hej,
måste erkänna att jag varit skeptisk till garantin och KIA Sverige efter diverse problem, men när jag skickade ett mail gällande ett garantiärende som dragit ut på tiden hörde verkstaden plötsligt av sig inom en vecka. Verkar som Kia Sverige tar kunderna på allvar - hela iden med 7-års garanti är ju att sälja fler bilar och sköter man inte sina åtaganden kommer Kia's succé bli en kortvarig historia med dåligt rykte.
Själv har jag fått bytt ganska mycket på bilen när felen väl blivit konstaterade av verkstaden. Förenade Bil i Mölndal har verkligen ryckt upp sig - mycket bra erfarenhet av dem den sista tiden. Trevlig personal och bra service!
- stereo (gick bara att starta 1 gång av 50, vissa perioder inte alls)
- ACC styrdatorer (ACC gav ingen kyla på sommaren och dålig värme på vintern!)
- solsensor (saknades från fabrik)
- krängninghämmarstag fram (bilen klonkade)
- skruvat åt 'framvagnen' (bilen skramlade)
- spolarpump (skulle vara en ny modell med starkare tryck - fungerar bättre, men inte alls bra). Verkstaden beklagade denna konstruktion. Får se om det blir någon ytterligare uppdatering.
- justerat handbromsen 3 ggr efter att den slutat fungera (tar nästan för snabbt nu)
Just nu fungerar bilen bättre än den gjorde som ny (gått 3500 mil nu)...verkar som om justeringen av framvagnen gjort bilen mycket mer riktningsstabil och styrningen känns mindre diffus. Kanske inbillning, men känns som en helt ny bil att köra.
Kanske finns liknande åtgärder även för 2010 modell (spolning/styrning etc)?