Tjena.
Således tänkte köpa en
Kia Cee´d 1,6 CRDi EX SW Komfort Kombi 2011
Hade för mig att en sådan bil ska vara skattefri dock står det på vägverket årsskatt 1165 kr
Är den inte avgiftsfri i 5 år ?
Sedan är det ju en diesel. Vet någon om den har som en volvo således Parkeringsvärmare med tidur. Hade ju varit grymt gött att slippa skrapa rutor på vintern...
Mvh
Erik
Annons
Re: Tänkte köpa en Kia Cee´d 1,6 CRDi EX SW Komfort Kombi 2011
2Tjena Erik och varmt välkommen hit.
Kan ju inget annat än att gratulera till en framtida Kia.
Min skulle också vara skattefri men jag har fått betala 160:- ca i skatt för den. Dock inget jag hade i åtanke då.
Men kolla med ÅF vad som gäller. Men visst ska den vara skattebefriad 5 år.
Då jag själv inte har parkeringsvärmare på min så kan jag ej uttala mig om hur det är på din blivande bil.
Lycka till.
Mvh Morgan_
Kan ju inget annat än att gratulera till en framtida Kia.
Min skulle också vara skattefri men jag har fått betala 160:- ca i skatt för den. Dock inget jag hade i åtanke då.
Men kolla med ÅF vad som gäller. Men visst ska den vara skattebefriad 5 år.
Då jag själv inte har parkeringsvärmare på min så kan jag ej uttala mig om hur det är på din blivande bil.
Lycka till.
Mvh Morgan_
Kia Cee´d 1,6 Ex Crdi Sport Komfort 2010 116 hk Cassa White
Har du frågor/problem med ditt konto på forumet eller liknande.
Maila då till Info@kiacarclub.se
Har du frågor/problem med ditt konto på forumet eller liknande.
Maila då till Info@kiacarclub.se
3Skyltavgift + registreringsavgift i två separata betalningar. Annars skattefri i 5år. Det hade varit 1135:- i årsskatt om man hade behövt betala direkt.
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
4skatten är väl på över 2000 till KIAn /år?
KIA CEE´D SW 1,6 CRDI 2010 PEWTER BEIGE
5Fram till 31/12 2010 var den det. Min 2007 Ceed kostade t.om 2600 kr. Den gick ner till 1600 kr i år. Fr.o.m 1/1 2011 räknas dieselskatten på utsläpp istället för fordonsvikt.
6Nu måste jag vara lite petig.Ronnie skrev:Fram till 31/12 2010 var den det. Min 2007 Ceed kostade t.om 2600 kr. Den gick ner till 1600 kr i år. Fr.o.m 1/1 2011 räknas dieselskatten på utsläpp istället för fordonsvikt.
Personbilar som är av fordonsår 2006 eller senare samt personbilar som uppfyller kraven för miljöklass 2005, miljöklass el och miljöklass hybrid, beskattas utifrån hur mycket koldioxid (CO2) de släpper ut. Fordonsskatten beräknas på utsläppsvärdet vid blandad körning.
Citat från: http://www.transportstyrelsen.se/sv/Vag ... s-storlek/
Det som hänt i år att miljötillägget och bränslefaktorn för dieselbilar jämfört med bensin har minskat för de bilar som har partikelfilter.
Nu: Subaru XV 2,0D Sport 2012
Tidigare: Kia cee'd SW Komfort 1,6 CRDi 2010
Tidigare: Kia cee'd SW Komfort 1,6 CRDi 2010
7Självklart vet jag att det gäller nyare bilar. Men frågan gällde Ceed och den första årsmodellen i Sverige var väl 2006, tror jag.JohanL skrev:Nu måste jag vara lite petig.Ronnie skrev:Fram till 31/12 2010 var den det. Min 2007 Ceed kostade t.om 2600 kr. Den gick ner till 1600 kr i år. Fr.o.m 1/1 2011 räknas dieselskatten på utsläpp istället för fordonsvikt.
Personbilar som är av fordonsår 2006 eller senare samt personbilar som uppfyller kraven för miljöklass 2005, miljöklass el och miljöklass hybrid, beskattas utifrån hur mycket koldioxid (CO2) de släpper ut. Fordonsskatten beräknas på utsläppsvärdet vid blandad körning.
Citat från: http://www.transportstyrelsen.se/sv/Vag ... s-storlek/
Det som hänt i år att miljötillägget och bränslefaktorn för dieselbilar jämfört med bensin har minskat för de bilar som har partikelfilter.
Men det var iaf en djupare förklaring än min, vilket inte är fel det heller.
8Hej tack för svaren.
Läste att den skulle ha bluetooth anslutning. Läst att det funkar med ipod och så vidare.
Men funkar det med en android nalle ? Någon som har testat ?
Hur blir kvaliten på musiken och samtal ?
Mvh
Erik
Läste att den skulle ha bluetooth anslutning. Läst att det funkar med ipod och så vidare.
Men funkar det med en android nalle ? Någon som har testat ?
Hur blir kvaliten på musiken och samtal ?
Mvh
Erik
9Det funkar kanon kör med min xperia play bättre ljud än radio:P Bra kvalitet när man pratar med.
10Underbart , sitter på en xperia x10 så får hoppas han funkar med då.