Jag heter Mattias och har just blivit med Kia.
I lördags bar det iväg till en Kia handlare och vi köpte oss en Kia Ceed SW 1.6 CRDi Special edition II. Såklart en vit sådan.
Under tre års tid har jag planerat för bilbyte och kikade mest på Audi, eftersom jag bara haft det märket under 15år. Men med tiden så vägde Kia tyngre och tyngre med sin garanti, andrahandsvärde och "snåla" motor.
Jag blev mäkta imponerad efter hemresan. Vi blandade stadskörning och landsväg ganska frekvent och gjorde flera stopp på diverse platser.
Färddatorn visade första två kilometrarna 0,81 i förbrukning, men efter några mil så landade den på 0,54. Dock blev det faktiska resultatet 0,51 under de första 38 milen. Det tycker jag är fantastiskt bra med tanke på att det brukar ta en bra tid att "trimma in" förbrukningen. Jag såg att många av er andra legat på 0,7-0,8 första månaderna - jag måste uppenbart ha en riktig tur.
Panoramataket är guds gåva till barnen och de som sitter i baksätet. Vilken fantastisk rymd det blir.
Efter de första 42 milen så är vi enormt nöjda. Bullret är inte så farligt trots att jag visste att asiaterna generellt sett är mycket mer bullriga. Visst låter det betydligt mer än i vår Audi A6, men fördelarna med denna helt sprillans nya Kia överväger bullret - med råge.
Jag ser fram mot att läsa och lära massor på denna sida.
Nu ska jag boka följande:
Vid bokning av Keramik guard lack-konservering 5 år servicegaranti på nybilar (ej över tre månader gamla ) så bjuder vi på textilimpregnering av golv och säten, och WSS rutbehandling.
Person bil 3900:- Suv 4550:-
Vi "ses"!