hnkl skrev:Ja denna modell är snyggaste ceeden hittills. Speciellt kombin. Fick dock med 17" fälgar till min och det gjorde mycket. I alla fall för mig som är lite yngre och vill få familjevagnen lite "sportigare"
Har du varit nöjd med dina tidigare Ceed?
Vår första, en CRDi var nog den sämsta bil jag ägt. Den hade alla fel man någonsin upptäckt på en Ceed. Rutramarna rostade, rost vid över bromsljus, rost i nederkant på bakluckan,blästring av bilens sidor p.g.a. stensprut, "klonkande ljud lite då och då från alla fyra hörnen på bilen, byttes styrleder och en massa bakvagnsdetaljer. Vi köpte denna årsm. -07 ett år gammal, -08 med 1000 mil på mätaren. Hade den till 2011. Det gick nog inte en kalendermånad utan den var på verkstad. Det längsta vi var av med den, dessutom utan lånebil, var i 4 veckor. Då lackades allt utom taket och motorhuven om.
När vi skulle byta kom hustrun med det smarta förslaget att vi skulle ha en Kia till, för det går inte att få en bil till med så mycket fel. Det blev den jag byter in nu.
Här kommer listan på vad som åtgärdats på den:
Tändningsnyckeln gick av, fick ny på garantin.
Slut på listan. Så en felfri bil. Sedan kan man ju vara lite missnöjd (i-landsproblem) att spolningen inte når den del på rutan som man vill ha ren.