Annons

Bilder på min nya bil (kommer inom två månader)

1
En Ceed SW diesel. special edition med panorama, taklucka, navi backkamera osv i färgen "sand track" metallic.
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic
Bilagor
2458672431.jpg 2458672431.jpg Visad 3325 gånger 52.84 KiB
4261151418.jpg 4261151418.jpg Visad 3325 gånger 76.63 KiB
Annons

Re: Bilder på min nya bil (kommer inom två månader)

2
Grattis till nya bilen! Fått för mig att du redan har en likadan modell redan?
Ibland ångrar jag att jag inte tog special edition med en massa extra "lull-lull". :D
Kia Optima SW 1,7 CRDi GT Line Plus 2018 : Silky Silver Metallic

Gamla bilar:
• Kia Cee’d SW 1,6 CRDi Komfort 2014 : Dark Gun Metal Metallic
• Kia Pro’Ceed 2.0 CRDi 2008 : Svartmetallic

3
hnkl skrev:Grattis till nya bilen! Fått för mig att du redan har en likadan modell redan?
Ibland ångrar jag att jag inte tog special edition med en massa extra "lull-lull". :D
Tack. :)
Lika bra att gödsla med allt. :)
Det var först tänkt i höstas, i november, för att slippa däcktryksövervakningen. Men eftersom vi fick lite andra utgifter (lånar ej till bil) så blir det ganska snart. Som det ser ut så finns denna på företagets Göteborgsbutik, den ska fraktas hit och göras i ordning.

Denna är en med tillverkningsår 2014 och modellår 2015. De nya som kommer i mars som är 2015/2015 har inte kvar panoramasoltaket....
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.

5
Kul! Du kommer nog bli nöjd. Är väldigt nöjd med min. Gått 1080 mil nu utan några problem. Det enda är att radion som inte kan läsa CD-skivor. Gör bara en massa ljud ifrån sig. Men det blir ett garantiärende, är 3 år på radion. :thumbup:

Gamla bilar:

7
Ja denna modell är snyggaste ceeden hittills. Speciellt kombin. Fick dock med 17" fälgar till min och det gjorde mycket. I alla fall för mig som är lite yngre och vill få familjevagnen lite "sportigare" :lol:

Har du varit nöjd med dina tidigare Ceed?

Gamla bilar:

9
hnkl skrev:Ja denna modell är snyggaste ceeden hittills. Speciellt kombin. Fick dock med 17" fälgar till min och det gjorde mycket. I alla fall för mig som är lite yngre och vill få familjevagnen lite "sportigare" :lol:

Har du varit nöjd med dina tidigare Ceed?
Vår första, en CRDi var nog den sämsta bil jag ägt. Den hade alla fel man någonsin upptäckt på en Ceed. Rutramarna rostade, rost vid över bromsljus, rost i nederkant på bakluckan,blästring av bilens sidor p.g.a. stensprut, "klonkande ljud lite då och då från alla fyra hörnen på bilen, byttes styrleder och en massa bakvagnsdetaljer. Vi köpte denna årsm. -07 ett år gammal, -08 med 1000 mil på mätaren. Hade den till 2011. Det gick nog inte en kalendermånad utan den var på verkstad. Det längsta vi var av med den, dessutom utan lånebil, var i 4 veckor. Då lackades allt utom taket och motorhuven om.

När vi skulle byta kom hustrun med det smarta förslaget att vi skulle ha en Kia till, för det går inte att få en bil till med så mycket fel. Det blev den jag byter in nu.
Här kommer listan på vad som åtgärdats på den:
Tändningsnyckeln gick av, fick ny på garantin.
Slut på listan. Så en felfri bil. Sedan kan man ju vara lite missnöjd (i-landsproblem) att spolningen inte når den del på rutan som man vill ha ren. :)