Annons
Annons

Re: hur långt har ni kör med eran sportage?

12
Nicko skrev:Nästan 1300 mil med en 2.0l crdi 136hk
Bytt ut blinkersglas på vänster backspegel 2ggr för sprickor (garanti) ska lacka om bakdörrarna snart pga blästring.
Har inte märkt av stolen eller att bakdörren går segt att stänga...
Jäkligt nöjd annars!
Byte av olja vid 1500 mil? Menar ni en bensinare då?
MVH
Oljebytet gäller bensinare.
Lustigt det här med blästringen. Jag har inte märkt något av det trots snart 3000 mil.
Undrar varför det bara drabbar vissa.
Kia Rio 1.2 Edition Komfort Svart 2012
Tidigare: Kia Sportage 2.0 AWD Komfort Pearl Black 2011

13
JohanKarlsson skrev:
Nicko skrev:Nästan 1300 mil med en 2.0l crdi 136hk
Bytt ut blinkersglas på vänster backspegel 2ggr för sprickor (garanti) ska lacka om bakdörrarna snart pga blästring.
Har inte märkt av stolen eller att bakdörren går segt att stänga...
Jäkligt nöjd annars!
Byte av olja vid 1500 mil? Menar ni en bensinare då?
MVH
Oljebytet gäller bensinare.
Lustigt det här med blästringen. Jag har inte märkt något av det trots snart 3000 mil.
Undrar varför det bara drabbar vissa.
håller med om de med blästringen har inte heller märkt något på bilen efter snart 2300 mil

14
Ni som nu kört ett antal mil, hur nöjda är ni? Beskriv gärna hur ni använder den också (mycket i arbete, köra familj, bara du, du och sambo etc, packning, dragit med den?). Gärna också modell och vad den ca dragit per mil.

Är rätt sugen på en, nu är comfortpaket dessutom också rabatterat. Är bara jag och sambon och ev. tillökning är bra bit bort. Men tar gärna mer input! Blästringen är väl det ända jag läst här som inte är så positivt. Alla verkar inte råkat ut för det och ÅF upplever jag ha varit bra att hantera det, enligt det jag läst här.

15
Lebowski skrev:Ni som nu kört ett antal mil, hur nöjda är ni? Beskriv gärna hur ni använder den också (mycket i arbete, köra familj, bara du, du och sambo etc, packning, dragit med den?). Gärna också modell och vad den ca dragit per mil.

Är rätt sugen på en, nu är comfortpaket dessutom också rabatterat. Är bara jag och sambon och ev. tillökning är bra bit bort. Men tar gärna mer input! Blästringen är väl det ända jag läst här som inte är så positivt. Alla verkar inte råkat ut för det och ÅF upplever jag ha varit bra att hantera det, enligt det jag läst här.
Jag är helt nöjd men tanke på hur mycket bil man får för pengarna. Har en 163hk bensinare med komfortpaket. Jag insåg inte hur mycket jag åker nu för tiden så hade jag beställt den idag hade det nog blivit en diesel.
Använder den till arbetet och hem, när jag reser och vid alla andra tillfällen. En bruksbil helt enkelt för alla behov. Har barn och det fungerar fint. Snittar 8.0 men då är det mycket stadskörning. Skönt insteg och härligt att sitta lite högre.

På minuskontot för min del ligger att stolen åker ner själv med tiden, höger bakdörr är trälig att stänga om alla andra dörrar är stängda, lite skramligt och billigt ljud när man växlar ibland (jag kan växla ;)) och att det kanske är lite väl mycket plast. Men för de pengarna och med tanke på vilka andra bilar man får för samma peng så är jag helnöjd.

16
jag är också sjukt nöjd med bilen har kört lite överallt med bilen och tycker den är as skön att köra snittar la 0.7 beroende hur tung min fot är men ligger man i runt 70 så har jag kommit ner under 0.5 med farthållaren i, sjunger lite när man har den i och beroende hur vägen är. trodde aldrig jag skulle bli så nöjd med bilen. När farsan sa att han fundera på en kia så ja skitbil direkt men tycker den funkar utmärkt. kanske lite slö men är ju bara 19år :P

kia sportage 2011 1.6 bensin med komfortpaket.

mch michael

17
Tack för svaren Michael och Johan!

Det med stolen har jag nog också läst om här. Jag har stolen i botten men min sambo kommer nog vilja ha upp den, hur har ÅF/Kia hanterat det Johan?

Ska låna en i helgen och testa i lite mer i situationer som kanske är likt vardagen. Ska bli spännande. Jag gillar den som sagt, men sambon kan behöva lite övertygelse. Helt klart priset är ett plus, det känns som rätt mycket bil för pengen och att man får med att sitta högt samt det höga insteget är ett plus (skönt när man är lång =))

Fortsätt gärna bidra ni andra som nått några mil!

18
Lebowski skrev:Tack för svaren Michael och Johan!

Det med stolen har jag nog också läst om här. Jag har stolen i botten men min sambo kommer nog vilja ha upp den, hur har ÅF/Kia hanterat det Johan?

Ska låna en i helgen och testa i lite mer i situationer som kanske är likt vardagen. Ska bli spännande. Jag gillar den som sagt, men sambon kan behöva lite övertygelse. Helt klart priset är ett plus, det känns som rätt mycket bil för pengen och att man får med att sitta högt samt det höga insteget är ett plus (skönt när man är lång =))

Fortsätt gärna bidra ni andra som nått några mil!
Jag är närmare 190cm och jag har den gärna lite uppumpad just för att man sitter lite högre ändå och det är alltid trevligt :) Har inte pratat med ÅF om det. Får bli inför 3000-milservicen nu i december.