Annons
Annons

Re: hur långt har ni kör med eran sportage?

4
Har sedan den 3 januari åkt drygt 2700 mil.
Är nöjd men liksom tidigare inlägg håller inte förarstolen sin inställning på höjden. Har tänkt att ta upp det på 3000-mils-servicen.
Har även problem med att stänga höger bakdörr om alla andra dörrar är stängda. Då får man ta i mera. De hade ingen åtgärd på problemet i våras.
Kia Rio 1.2 Edition Komfort Svart 2012
Tidigare: Kia Sportage 2.0 AWD Komfort Pearl Black 2011

5
JohanKarlsson skrev:Har sedan den 3 januari åkt drygt 2700 mil.
Är nöjd men liksom tidigare inlägg håller inte förarstolen sin inställning på höjden. Har tänkt att ta upp det på 3000-mils-servicen.
Har även problem med att stänga höger bakdörr om alla andra dörrar är stängda. Då får man ta i mera. De hade ingen åtgärd på problemet i våras.

hmm ska testa det med att höja upp förarstolen och se om den sjunker har den längs ner just nu

mch michael

6
Blir av någon konstig anledning lite glad av att läsa den här tråde, trodde nämligen att jag höll på att bli psykiskt sjuk.

Jag har hela tiden sedan bilen var ny, 25 juli, trott att det är jag som inbillar mig...förarstolen sjunker och just HÖGER bakdörr är svårare att stänga. ÄNTILIGEN! Jag är frisk och inbillar mig inte! =)

I dagsläget har bilen rullat 2400 mil, snart dax för första servicen! Är det någon som har någon bra "att-tänka-på" punkt inför det?

Grymt nöjd är jag hur som helst!

7
newstroem skrev:Blir av någon konstig anledning lite glad av att läsa den här tråde, trodde nämligen att jag höll på att bli psykiskt sjuk.

Jag har hela tiden sedan bilen var ny, 25 juli, trott att det är jag som inbillar mig...förarstolen sjunker och just HÖGER bakdörr är svårare att stänga. ÄNTILIGEN! Jag är frisk och inbillar mig inte! =)

I dagsläget har bilen rullat 2400 mil, snart dax för första servicen! Är det någon som har någon bra "att-tänka-på" punkt inför det?

Jag fick av en slump veta att man skulle byta olja vid 1500 mil. Detta hade de inte meddelat mig från Kia då det inte var bestämt så när jag hämtade ut min bil. Har du inte gjort det bytet så ta kontakt med dem så det blir rätt i boken.

Du är inte ensam om dina problem, men jag tror att vi alla bör påpeka dörren och sätet :)

Sen undrar jag om skruvarna på torkararmarna verkligen ska vara rostiga runt om efter 9 månader... Ser inte så kul ut på en ny bil.

8
500mil, vänster bakdörr är svår att stänga!!
Har pratat med dom om det, han sa att det berodde på att bilen var för tät
men jag påpekade att då borde det inte bara vara en dörr som skulle vara svår
att stänga.
Har fårr ett lack släpp på stötfångaren fram, den ligger och skaver mot fram skärmen
springan i mellan skärm och stötfångare är fel justerad, har fått det fotograferat och
ärendet ligger nu hos kia och har så gjort nu i 5-6v utan att jag fått nåt svar, ringde verkstan och
frågade vad som hände och då låg ärendet "spärrat" undrade vad det betydde men det visste han
inte, skulle kolla upp det och återkomma. Har nu gått en vecka utan svar.

Annars nöjd och glad.

9
newstroem skrev:Blir av någon konstig anledning lite glad av att läsa den här tråde, trodde nämligen att jag höll på att bli psykiskt sjuk.

har du inte gjort din första servicen än ? den ska ju göras vid 1500mil/år får max överstiga (200 mil / 3 månader ej 100% säker på detta. men ibland utan jag har tänkt på de tror jag vänster bakdörr också är lite svår att stänga om man inte typ använder lite kraft.
mvh michael

10
rässersportage skrev: har du inte gjort din första servicen än ? den ska ju göras vid 1500mil/år får max överstiga (200 mil / 3 månader ej 100% säker på detta. men ibland utan jag har tänkt på de tror jag vänster bakdörr också är lite svår att stänga om man inte typ använder lite kraft.
mvh michael
Om man hämtade ut bilen tidigt så finns en risk att man inte fått veta om 1500mils-servicen. Så var det i mitt fall.
Det är inget att bli hysterisk över eftersom de riktlinjerna inte fanns med i början. Jag mailade KIA om det och pratade med ÅF, oljebytet gjordes vid 2300mil och det har inte fått några konsekvenser.