Annons

Re: Kia optima till Sverige

21
Sonata i i40 är ganska identiska, skiljer lite på fronten tror jag, sen är jag ganska säker på att dom är annorlunda invändigt också.

Tycker ändå att opel och vuxhall är värst, snacka om att gorma till det, elle honda och acura osv. svammel.

Men hur som haver så får någon jäkel komma och köpa min bil nu så att jag måste ta och bestämma mig för vad jag ska köpa. Kombi är ju alltid ett + tråkigt nog.
Test_Hyundai_i40_CW_17_CRDi_08_800_600.jpg Test_Hyundai_i40_CW_17_CRDi_08_800_600.jpg Visad 2504 gånger 6.51 KiB
Annons

22
bladhet skrev:Sonata i i40 är ganska identiska, skiljer lite på fronten tror jag, sen är jag ganska säker på att dom är annorlunda invändigt också.

Tycker ändå att opel och vuxhall är värst, snacka om att gorma till det, elle honda och acura osv. svammel.

Men hur som haver så får någon jäkel komma och köpa min bil nu så att jag måste ta och bestämma mig för vad jag ska köpa. Kombi är ju alltid ett + tråkigt nog.
Är det inte bättre att vänta tills både i40 och Optima är släppta i Sverige? Så kan man ju följa vilken modell som det gnälls mest om och akta sig för den? Eller så är de kanske bra bägge. Min erfarenhet av Hyundai är en ny Elantra som vi köpte -96. Fruktansvärt pigg bil, men jag hade oflyt då med, fick ett måndagsex. Så jag är lite reserverad när det gäller Hyundai...
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

23
Hyundai och kia är ju samma skrot och korn idag. Men visst man ska nog inte vara den första som handlar så nog bör jag hejda mig lite, sen så är det ju inge kul att plocka ut en ny bil mitt i vintern. Och får jag sålt min bil i höst får man väl köpa sig en gammelbil och rulla runt med under vintern och sen gladeligen beställa nytt så att den lagomt levereras till våren/sommaren.

25
bladhet skrev:Sonata i i40 är ganska identiska, skiljer lite på fronten tror jag, sen är jag ganska säker på att dom är annorlunda invändigt också.

Bilagan Test_Hyundai_i40_CW_17_CRDi_08_800_600.jpg finns inte längre

Såg denna idag. En lokal handlare har redan fått hem den, en i40

I förhandsgranskningen såg det vettigt ut, inte nu. Klicka på bilden för att se hela...
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Bilagor

27
toni skrev:Ser lite mycket ut som en Renault i fronten där, kollade du in i hytten?
På hemsidan och andra bilder man sett ser det grymt ut där, men som sagt det kan
ju skilja sig i verkligheten där med :)
Jag känner de på Holmgrens. Ska nog dit och provköra efter helgen. Nu är detta ett Kiaforum, men bilen var riktigt snygg. Ska ta lite mobilbilder på den då.
Tror den presenteras officiellt i Sverige i september.

28
Ronnie skrev:
toni skrev:Ser lite mycket ut som en Renault i fronten där, kollade du in i hytten?
På hemsidan och andra bilder man sett ser det grymt ut där, men som sagt det kan
ju skilja sig i verkligheten där med :)
Jag känner de på Holmgrens. Ska nog dit och provköra efter helgen. Nu är detta ett Kiaforum, men bilen var riktigt snygg. Ska ta lite mobilbilder på den då.
Tror den presenteras officiellt i Sverige i september.
Jag kom precis hem efter en sväng på hisingen runt Gbg, och kom att ligga bakom
en I40, blev helt paff, var troligtvis en som var ute och provkörde :D
Dock han jag inte ikapp honom, såg bara den från baken då han hann svänga av, var lite tjockt
med trafik :(
Det lilla jag såg vart jag inte så imponerad, men men jag skall se till att ta och besöka
en handlare för en närmare titt nån dag jag med :)
Kia Ceéd Crdi SW Komfort 128hk Cassa White -11

29
Var och körde i40 för ett par veckor sedan. en 136hk diesel med buisness paketet. Helt klart en trevlig bil.. Men efter att ha funderat i några dagar nu så tycker jag att det vart lite dyrt med byte just nu så jag väntar och ser vad som händer till våren.

Sen kanske jag får sålt min bil och då har ju jag bättre läga att pruta på en ny bil. Dessutom vill jag ju slå ett öga på optiman också.