Annons
Annons

Re: Kia optima till Sverige

5
ERACE skrev:Nån som har nån aning om vad den kommer kosta(ca givetvis) å vilka motorer den kommer med?
Vi gissade i en annan tråd om Optiman.
Den kan ju inte vara billigare än en Ceed SW, så vi gissade väl på 220 000 kr - 250 000 kr.

Kostar runt 160 000 kr i USA
http://usnews.rankingsandreviews.com/ca ... ia_Optima/
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

Re: Kia optima till Sverige

6
Nu sitta man i suktar träsket igen. Har en gång för alla lagt ut min Ceed till försäljning på blocket.
Vart ju som smått förälskad i optiman första gången jag såg den, men eftersom vi då hade en 2 månaders bäbis då innebar det bara problem om man skulle byta till sedan.. Så när Hyundai i40 visades första gången var jag helt säker på att jag skulle beställa en sådan, kombi och allt. Klockrent tänkte jag.

Men så för någon dag sedan fick jag för mig att nu vill jag verkligen byta bil och våran lilla pojk fyller ett år den 22 augusti och han behöver ju ingen jätte barnvagn längre, så nu sitter man här och suktar efter en optima igen.
Jag och sambon har kommit överens om att om hon får köpa en ny liten barnvagn så får jag köpa en ny bil, sedan eller kombi, spelar ingen roll. I40 kommer ju i början på september så den kommer man ju slå ett öga på, men optiman är sååå mycket snyggare men betydligt mindre bagage än i40. Sen så finns det ju inga riktigt priser och moddeller på optiman ute än, tyvärr. Men man får väl vänta och se, Sen så är det ju inte direkt någ rusning efter min ceed heller.

Men vad tror ni?? Orkar man ha en sedan bil om man har ett barn på dryga året och en lite citybarnvagn? Dom bilder man har sett så ser den stor ut i både bagaget och kupèn? Jag vill ju verkligen ha optiman om den är lika skön att köra som den är att vila ögonen på. För den ser verkligen ut som en premium bil.

Var bara tvungen att skriva av mina tankar och funderingar.

Re: Kia optima till Sverige

7
Det låter spännande, blir lite avundsjuk på dina funderingar :)
Jag har själv en 9-månaders pojk, varpå jag köpte ny bil, (kombi).
Jag hade nog aldrig klarat mig med en sedan, även om man hade kunnat ha en mindre
vagn (har både en större Emmaljunga samt nån liten graco "city"-vagn.)
Mest för att det är gött att ha mycket bagage om man skall iväg långt, även om man
bara skulle ha en liten vagn.

Jag skall allt följa dina funderingar, och köper du Optiman kommer jag bli satans avundsjuk :lol:

Blev mest svammel från mig, men det var lite av mina egna tankar.
Kia Ceéd Crdi SW Komfort 128hk Cassa White -11

Re: Kia optima till Sverige

8
Graco city vagn säger du, hehe hur liten blir den? Har fått fram lite mått och och sånt på optiman nu.
Och bagaget är 98 liter mindre än ceeden vilket inte inte speciellt mycket eftersom jag aldrig lastar till taket som dom räknar på en kombi. Sen så är Optiman bredara vilket är bra. De kommer bli en lång väntan och massa räknande och sen så måste man ju kolla på i40 också.

Re: Kia optima till Sverige

10
Ronnie skrev:Tycker inte den ser ut som någon premiumbil på denna bild. En högst ordinär nybil.
http://en.wikipedia.org/wiki/File:2010_ ... 6-2010.jpg
(klicka på länken, bilden gick inte att infoga)

Är den så snygg som på fejkade studiobilder?
Bild



Men gud vad du var negativ, men den länkade bilden är en 10:a allta den äldre optiman.
Den andra bilden du har är ju den nya. Sjukt stor skilland på dom två i utsende synpunkt, tycker då jag i alla fall.
Skriv svar

Återgå till "Optima"