Annons
Annons

Re: Bye bye Mazda 6

12
Haha ja vart ju lite dregel igår när jag va inne i hallen o kollade, kass o inte få ta med den hem då!!
Men det får ju dom ta hand om.. (dreglet..) ;)

Servicen hoppas jag ju inte missa, är ganska petig med mina bilar o servat dom mer än nödvändigt hitills..
Fars gubben fyller samma vecka jag får bilen så det blir mitt kom ihåg att senast då ska bilen ha varit inne!
Bra där farsan! :)

Jobbar delat pass måndag så OM jag får bilen blir det bara till o hämta den o åka lite med den mitt på dagen, sen tbx o köra buss... :(
Senast redigerad av MazdaTobbe den 12 jun 2011, 07:04, redigerad totalt 1 gång.

13
jockejr skrev:
MazdaTobbe skrev:JOBBIGT!!! min bil är klar o står i bilhallen!!! MEN jag får den inte förens tidigast måndag!!!!!! :thumbdown: :shock: :o :(
Samma här!!! Riktigt surt :( Fick ett samtal igår att bilen har rullat in men att jag inte kan hämta den förrän senast Måndag kl 14.00 på Öbab i Örebro. 3v leveranstid.

Mig ringde dom inte till som dom sa dom skulle... jag åkte förbi o gick in o frågade, ja just ja den står där inne sa dom.. KASS!!! men men den är lev klar nu iaf :D :D

14
Det man ska tänka på för att få behålla den garanti som kia ger är ju att service är 1 gång om året eller var 2000/3000:de mil beroende på vad som kommer först.
Back in a Kia Rio 1,25 Launch Edition
Volvo V70 2,4L 170hk Classic
New. Bmw 116d M-sport
Old. KIA Soul 1,6 CRDI EX Komfort

16
PontusH skrev:Det man ska tänka på för att få behålla den garanti som kia ger är ju att service är 1 gång om året eller var 2000/3000:de mil beroende på vad som kommer först.

E ju lite stress känsla över det där, kommer ju tänka service service service varje gång jag nyttjar bilen.. men jag hoppas o tror det kommer vara värt det! :crazy:

18
MazdaTobbe skrev:Fått den kört den o älskar den! fantastisk bil! o det kylda handskfacket e ju GULD och alla nya dofter o lacken som glänser (ny polerad innan lev) inget jag inte gillar ännu! allt är som jag vill ha det! :clap: :D :thumbup:
Ett stort GRATTIS;)
Underbar känsla med en helt ny bil;)

Bilder snart då?

Mvh Morgan_
Kia Cee´d 1,6 Ex Crdi Sport Komfort 2010 116 hk Cassa White
Har du frågor/problem med ditt konto på forumet eller liknande.
Maila då till Info@kiacarclub.se

19
MazdaTobbe skrev:
PontusH skrev:Det man ska tänka på för att få behålla den garanti som kia ger är ju att service är 1 gång om året eller var 2000/3000:de mil beroende på vad som kommer först.

E ju lite stress känsla över det där, kommer ju tänka service service service varje gång jag nyttjar bilen.. men jag hoppas o tror det kommer vara värt det! :crazy:
Helt galet att service ska kosta 3-4:- milen för den som kör lite, den som kör ca 1000 mil om året för betala närmare 30 000:- på 7 år. det ska vara skräp till bil som ska gå sönder inom 7 år.
Men det har inte börjat bra för ceed, blästring, rost, lacksläpp spruckna vindrutor, baklyckteglas, bromsljusglas, acc problem, skeva bromsskivor, farthållare, elfel, listan kan nog göras längre.

20
pope skrev:
MazdaTobbe skrev:

Helt galet att service ska kosta 3-4:- milen för den som kör lite, den som kör ca 1000 mil om året för betala närmare 30 000:- på 7 år. det ska vara skräp till bil som ska gå sönder inom 7 år.
Men det har inte börjat bra för ceed, blästring, rost, lacksläpp spruckna vindrutor, baklyckteglas, bromsljusglas, acc problem, skeva bromsskivor, farthållare, elfel, listan kan nog göras längre.

Positiv! :D ;)