Annons

Re: Läcker olja

11
Ute hos Kindwalls igen. Lämnade bilen och tackade nej till lånebil. Går fortare att ta pendel/tunnelbana hem och jag hoppas verkligen att de löser felet under måndagen. Annars måste jag tacka ja till lånebil till den försenade semestern. Kunde såklart lämnat på måndag men den här dagen var redan förstörd om man säger så.
Forumgrundare
2017 Kia Niro (sjätte Kian)
Hälsa gärna på min hemsida:
http://www.bergting.com
Annons

12
Peter skrev:Har blivit uppringd och erbjuden lånebil, blir tyvärr en massa meck med bilbarnstolar och sånt om vi ska byta så jag vet inte hur jag gör. Tyvärr lite sent påkommet också eftersom vi skulle dragit i morse, nu har vi redan ställt om planerna. Gissa om folk kommer skratta sig harmynta om vi kommer hem med lånebil när jag precis berättat om den sprillans nya Kian. Hm…
Marcus_Turbo skrev:Jädrar vad dåligt bemötande! Tycker gott dem kunde gett dig en lånebil för helgen med tanke på att bilen är ny och knappt gått något :S. Hoppas det löser sig Peter! Håll oss uppdaterade ;)
Nu gör du så att du kör hem bilen. Ringer ditt nummer till assistansförsäkringen och säger att bilen läcker olja. Du vill ha den bärgad. Då har du rätt till hyrbil i tre dygn, har jag för mig det är. Skit i Kindwalls att de inte ger dig lånebil, du får ju en hyrbil i tre dagar....
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

14
Usch vad tråkigt att den läcker olja Peter. Taskig timing om inget annat. Hoppas verkligen du får det åtgärdat fortast möjligt.

Mvh Morgan_
Kia Cee´d 1,6 Ex Crdi Sport Komfort 2010 116 hk Cassa White
Har du frågor/problem med ditt konto på forumet eller liknande.
Maila då till Info@kiacarclub.se

15
Ja, just nu är det svårt att vara Kia-evangelist. Men säljaren på Kindwalls har skött sig föredmömligt än så länge. Det är ju inte direkt hans fel och han har gjort vad han kunnat. Men lånebilen var ingen höjdare så hoppas jag slipper den. Är inget stort fan av Fnord.
Forumgrundare

17
Blir en varning Peter för den bilden ;)
Nej du är heller inte så förtjust i det märket. Har ägt några tidigare och kommer dock inte göra det igen.
ONT: Hoppas du får tillbaka din bil snart. Till träffen kan du ju inte komma i **** :D

Mvh Morgan_
Kia Cee´d 1,6 Ex Crdi Sport Komfort 2010 116 hk Cassa White
Har du frågor/problem med ditt konto på forumet eller liknande.
Maila då till Info@kiacarclub.se

19
Okej, kontakt.

Den läcker inte just nu. Men, de byter ut packningarna vid vevaxelnåntingen för de kan läcka på den här modellen. Inte så tidigt, men efter ett tag. Så de byter för säkerhets skull, även om den inte läcker (just nu) för att det som sagt, kan vara det.

Så, om allt går bra har jag bilen i morgon.

Jag undrar fortfarande om inte läckan i taket har droppat via min ruta, över motorhuven, runnit ner över motorn, samlat sig i bottenplattan och sedan spridit ut sig under bilen. Verkstaden var skeptisk men kunde som sagt inte få den att läcka på kommando. Vi diskuterade och kom fram till att om den ändå är där – och om den ändå kan börja läcka så är det väl lika bra att dom byter…
Forumgrundare

20
Jag trodde själv jag fått läcka på min bil igår. När jag körda iväg var det en svart fläck kvar på asfalten.

När jag kände på den så kändes den lite oljig. Men efter en del klurande så kom jag fram till att det var kondensvatten som runnit ur kondesorn på AC´n som sedan blött upp en tidigare oljefläck på asfalten.

Peter: Hade du haft en läcka i taken på garaget också? Förstod inte riktigt det sista stycket.
Nu: Subaru XV 2,0D Sport 2012
Tidigare: Kia cee'd SW Komfort 1,6 CRDi 2010