Annons
Re: Läcker
2Läcker vad för något?
(Undrade först om du tyckte att bilen var läcker, eller om bilen läckte när jag såg rubriken
)
(Undrade först om du tyckte att bilen var läcker, eller om bilen läckte när jag såg rubriken
Nu: Subaru XV 2,0D Sport 2012
Tidigare: Kia cee'd SW Komfort 1,6 CRDi 2010
Re: Läcker
3Ändrade min vilseledande rubrik 
Olja tydligen.
Hittade fet fläck under bilen och åkte till Kindwalls direkt. Ingen tid förrän på måndag så där rök halva sportlovet. Askul för ungarna.
Även bloggat: http://www.kiacarclub.se/blog/2011/04/1 ... cker-olja/
Olja tydligen.
Hittade fet fläck under bilen och åkte till Kindwalls direkt. Ingen tid förrän på måndag så där rök halva sportlovet. Askul för ungarna.
Även bloggat: http://www.kiacarclub.se/blog/2011/04/1 ... cker-olja/
JohanL skrev:Läcker vad för något?
(Undrade först om du tyckte att bilen var läcker, eller om bilen läckte när jag såg rubriken)
Re: Läcker olja
4Fick förresten otroligt dåligt bemötande i disken när vi skulle anmäla felet och försöka hitta en tid. Kvinnan som tog emot svarade bara "Jaha." Och så var det inte mer med det.
5Det läcker alltså så illa att du inte kan använda bilen?
De har ingen koll på var det ser ut att komma ifrån för det vanligaste oljeläcket beror ju på att oljefiltret inte är åtdraget tillräckligt (eller för hårt för den delen).
De har ingen koll på var det ser ut att komma ifrån för det vanligaste oljeläcket beror ju på att oljefiltret inte är åtdraget tillräckligt (eller för hårt för den delen).
6De hade inte den blekaste, men förmodligen inte så enkelt tyvärr. De sade något om en kåpa som kanske måste limmas om.
Fick först rådet att åka på semester och kolla olja lite då och då. Nej tack.
Fick först rådet att åka på semester och kolla olja lite då och då. Nej tack.
7Det var ett udda problem.
Hoppas det löser sig snart. Jag håller med omatt det inte skulle känans så bra att åka på bilsemester om man har en bil som man inte riktigt vågar lita på.
Är ju inget kul om motorn skulel skära.
Hoppas det löser sig snart. Jag håller med omatt det inte skulle känans så bra att åka på bilsemester om man har en bil som man inte riktigt vågar lita på.
Är ju inget kul om motorn skulel skära.
8Aj jävlari... lite oflyt, speciellt när det inträffar denna veckan,
och på en _ny_ bil?!
Förstår om du blev sned på det sjuka kundmottagandet, jag vågar
knappt skriva vad jag själv hade gjort/sagt
och på en _ny_ bil?!
Förstår om du blev sned på det sjuka kundmottagandet, jag vågar
knappt skriva vad jag själv hade gjort/sagt
Kia Ceéd Crdi SW Komfort 128hk Cassa White -11
9Jädrar vad dåligt bemötande! Tycker gott dem kunde gett dig en lånebil för helgen med tanke på att bilen är ny och knappt gått något :S. Hoppas det löser sig Peter! Håll oss uppdaterade 
Volvo V60 R-Design D5 ICE White
Kör försiktigt där ute o ge fan i våra vajerräcken ;)
Kör försiktigt där ute o ge fan i våra vajerräcken ;)
10Har blivit uppringd och erbjuden lånebil, blir tyvärr en massa meck med bilbarnstolar och sånt om vi ska byta så jag vet inte hur jag gör. Tyvärr lite sent påkommet också eftersom vi skulle dragit i morse, nu har vi redan ställt om planerna. Gissa om folk kommer skratta sig harmynta om vi kommer hem med lånebil när jag precis berättat om den sprillans nya Kian. Hm…
Marcus_Turbo skrev:Jädrar vad dåligt bemötande! Tycker gott dem kunde gett dig en lånebil för helgen med tanke på att bilen är ny och knappt gått något :S. Hoppas det löser sig Peter! Håll oss uppdaterade