Annons
Annons

Re: Önskelista/To Do

113
Bra med galleri. :)
Hamnar de bilder jag laddar upp i ett gemensamt galleri eller ligger de hos användaren och "länkas" till galleriet?
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

114
Det går till som så här att du väljer var du ska ladda upp, sedan kan du välja om de ska vara i ditt användargalleri. Men du måste först välja var i galleriet bilderna ska hamna. Det kommer alltså inte bli som så att det ligger 400 anvädargallerier under huvudrubriken. Men, om du går in på en profil, eller vid avataren i ett inlägg så ligger det en länk till ditt personliga galleri.

Och har man inget eget galleri, vilken ingen har från början så skapas det när man lägger upp de första bilderna.

/Peter
Ronnie skrev:Bra med galleri. :)
Hamnar de bilder jag laddar upp i ett gemensamt galleri eller ligger de hos användaren och "länkas" till galleriet?
Forumgrundare
2017 Kia Niro (sjätte Kian)
Hälsa gärna på min hemsida:
http://www.bergting.com

115
Peter skrev:Vad säger ni? Har lagt upp en mix av ikoner.

Färgglada ikoner eller lite mer slimmat. Just nu är det en blandning av ett tema, några handritade och några av de gräsliga, översatta som phpBB skickar med. Vad föredrar ni?

Galleriet är på plats och allt meck under huven fungerar, men tyvärr inte stylesheetet som ska hålla ordning på hur det ser ut. Något krockar med något annat. Men jag jobbar på det.
Kul att se en såpass engagerad forumägare.. =)
För min egen skull, så föredrar jag att det skall vara
väldigt stilrent, och enkelt.. inga stora, flashiga ikoner som det börjar bli nu,
det är iaf vad jag tycker.
:thumbup: för ditt grymma arbete med forumet!
Kia Ceéd Crdi SW Komfort 128hk Cassa White -11

116
Tack,

Jag håller med om att det som nu är för blaffigt. Nackdelen är att det är så grymt många ikoner att rita om. Det bästa hade varit att hitta ett iconset som var bra från början. Men har man jobbat med grafik i 20+ år så blir man väl lite för kritisk gissar jag ;-).
tiger skrev:
Peter skrev:Vad säger ni? Har lagt upp en mix av ikoner.

Färgglada ikoner eller lite mer slimmat. Just nu är det en blandning av ett tema, några handritade och några av de gräsliga, översatta som phpBB skickar med. Vad föredrar ni?

Galleriet är på plats och allt meck under huven fungerar, men tyvärr inte stylesheetet som ska hålla ordning på hur det ser ut. Något krockar med något annat. Men jag jobbar på det.
Kul att se en såpass engagerad forumägare.. =)
För min egen skull, så föredrar jag att det skall vara
väldigt stilrent, och enkelt.. inga stora, flashiga ikoner som det börjar bli nu,
det är iaf vad jag tycker.
:thumbup: för ditt grymma arbete med forumet!
Forumgrundare
2017 Kia Niro (sjätte Kian)
Hälsa gärna på min hemsida:
http://www.bergting.com

117
Kan detta vara en svår nöt att knäcka. Gräv inte ner dig nu om det verkar omöjligt. Radera då mitt inlägg istället. :)

På en del andra forum, om man länkar till en tråd, så tar länken rubriken på inlägget och döper länken till det.

Så en url ser ut ung. som följer Wanted: Responsible Person to Drive World’s Top Supercars - Carscoop (länken är ett exempel, har inget med Kia att göra)

Det vore trevligt om det blir så när man länkar internt inom forumet...
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic