Annons

Re: Stabil montering av extraljus.

11
Gick på låååååånga stag och rev loss toppkåpan mellan kofåmgare och plåten över kylaren, monterade fast stagen i plåten. Hade tur och det fanns 2 öron på plåten med hål som stämde precis med extraljusen.

Nu är det stadigt och imga mer vibrationer i ljuset som när jag i förra monteringen fick då stagen sattes i innerkant av plastgrillen.
Kia Cee´d Special edition 2, 1,6 crdi 2015, Dark gun metal.
Annons

14
Så här blev min montering med gängstav mellan, kulled, gängstav och gaffelled bakåt.
Mina x-ljus har sina fästen för stabilisering mitt på sidan, det och att jag flyttade ner skylten och hållaren 25mm så slapp man göra synlig åverkan på karossen.
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic
Bilagor
sftxghv.JPG sftxghv.JPG Visad 5104 gånger 78.92 KiB

15
Monterade nya NBB 225 i höstas, i förrgår brann ena lampan med resultatet att reflektorn blev grådassig inuti, orkade inte pyssla så det fick bli en ledramp istället. Vet ej hur den är men ska ut ikväll och testa.

Fick bli denna ramp. Trodde det var sidofästen endast men det var med så man kunde montera stående i den vanliga extraljushållaren bakom regskylten. mycket bra att man får flera alternativ.
http://www.cdsprodukter.se/fordonsbelys ... w-90w.html

Så här fick den sitta på bilen, vill ha den lite högre upp för bättre ljusbild och mindre ljus på vägen direkt framför bilen.
DSC_1119 (Custom).JPG DSC_1119 (Custom).JPG Visad 4959 gånger 83.6 KiB

17
Mycket jämn och fin ljusbild, inga områden med skuggor. Dock lite kort längd på ljuset, kanske 200m, skulle vilja ha minst 50m till.
Men för den som kör mycket på kurviga smala vägar är denna ramp perfekt pga sin jämna ljusbild och otroliga bredd.
Ska komplettera med en ramp under skylten, den ska vara ungefär lika stor fast med 8 graders spridning för att fylla i kastlängden.

Mycket nöjd med rampen iaf.

18
Hur bedömer man kastlängd då? Mina 3x60W med 180mm ljusöppning från prestandabelysning.se
Man kan ju se reflekterande skyltar på 600m-700m men praktisk(?) längd på mina är väl en 400 meter då med två med brted ljusbild och en smal i mitten.
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic