Gick på låååååånga stag och rev loss toppkåpan mellan kofåmgare och plåten över kylaren, monterade fast stagen i plåten. Hade tur och det fanns 2 öron på plåten med hål som stämde precis med extraljusen.
Nu är det stadigt och imga mer vibrationer i ljuset som när jag i förra monteringen fick då stagen sattes i innerkant av plastgrillen.
Annons
Stabil montering av extraljus.
13Mitt lilla bygge som snart utökas med en ledramp också!
Ska fixa fram bilder på el dragningen!
http://images.tapatalk-cdn.com/15/11/09 ... b4497e.jpg
Ska fixa fram bilder på el dragningen!
http://images.tapatalk-cdn.com/15/11/09 ... b4497e.jpg
Re: Stabil montering av extraljus.
14Så här blev min montering med gängstav mellan, kulled, gängstav och gaffelled bakåt.
Mina x-ljus har sina fästen för stabilisering mitt på sidan, det och att jag flyttade ner skylten och hållaren 25mm så slapp man göra synlig åverkan på karossen.
Mina x-ljus har sina fästen för stabilisering mitt på sidan, det och att jag flyttade ner skylten och hållaren 25mm så slapp man göra synlig åverkan på karossen.
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
15Monterade nya NBB 225 i höstas, i förrgår brann ena lampan med resultatet att reflektorn blev grådassig inuti, orkade inte pyssla så det fick bli en ledramp istället. Vet ej hur den är men ska ut ikväll och testa.
Fick bli denna ramp. Trodde det var sidofästen endast men det var med så man kunde montera stående i den vanliga extraljushållaren bakom regskylten. mycket bra att man får flera alternativ.
http://www.cdsprodukter.se/fordonsbelys ... w-90w.html
Så här fick den sitta på bilen, vill ha den lite högre upp för bättre ljusbild och mindre ljus på vägen direkt framför bilen.
Fick bli denna ramp. Trodde det var sidofästen endast men det var med så man kunde montera stående i den vanliga extraljushållaren bakom regskylten. mycket bra att man får flera alternativ.
http://www.cdsprodukter.se/fordonsbelys ... w-90w.html
Så här fick den sitta på bilen, vill ha den lite högre upp för bättre ljusbild och mindre ljus på vägen direkt framför bilen.
Kia Cee´d Special edition 2, 1,6 crdi 2015, Dark gun metal.
16Hur var ljuset på den rampen?
Har nu:
Kia Sportage Plug-In Hybrid Advance 2022 White
Har tidigare haft:
Nya Optima SW Plug-In Hybrid 2018 Gravity Blue
Nya Kia Cee'd SW GT Line 2016 1.6 Diesel, Dark Gun metal
Kia Cee'd SW Komfort 2011 1.6 Diesel, Melange Silver
Kia Sportage Plug-In Hybrid Advance 2022 White
Har tidigare haft:
Nya Optima SW Plug-In Hybrid 2018 Gravity Blue
Nya Kia Cee'd SW GT Line 2016 1.6 Diesel, Dark Gun metal
Kia Cee'd SW Komfort 2011 1.6 Diesel, Melange Silver
17Mycket jämn och fin ljusbild, inga områden med skuggor. Dock lite kort längd på ljuset, kanske 200m, skulle vilja ha minst 50m till.
Men för den som kör mycket på kurviga smala vägar är denna ramp perfekt pga sin jämna ljusbild och otroliga bredd.
Ska komplettera med en ramp under skylten, den ska vara ungefär lika stor fast med 8 graders spridning för att fylla i kastlängden.
Mycket nöjd med rampen iaf.
Men för den som kör mycket på kurviga smala vägar är denna ramp perfekt pga sin jämna ljusbild och otroliga bredd.
Ska komplettera med en ramp under skylten, den ska vara ungefär lika stor fast med 8 graders spridning för att fylla i kastlängden.
Mycket nöjd med rampen iaf.
18Hur bedömer man kastlängd då? Mina 3x60W med 180mm ljusöppning från prestandabelysning.se
Man kan ju se reflekterande skyltar på 600m-700m men praktisk(?) längd på mina är väl en 400 meter då med två med brted ljusbild och en smal i mitten.
Man kan ju se reflekterande skyltar på 600m-700m men praktisk(?) längd på mina är väl en 400 meter då med två med brted ljusbild och en smal i mitten.
KIA Ceed SW Special edition 2015
19Reflekterande föremål syns på mycket längre håll, jag pratar om det avstånd jag kan urskilja föremål som inte är reflekterande.
20Har idag ledrampen under skylthållaren och på ovansidan 2 st nbb alpha.
Men vill ha enbart led så jag köpte en nizled 200w ramp som ska ersätta nbb'arna. Hoppas kunna montera imorgon.
Men vill ha enbart led så jag köpte en nizled 200w ramp som ska ersätta nbb'arna. Hoppas kunna montera imorgon.