Annons
Annons

Re: Till alla er som har effektbox från Racechip

73
Nja har kollat runt litet och verkar som att risker överstiger nyttan, om något händer och man måste till verkstad så är alla garantier helt körda! Om man inte bryr sig om detta så är det såklart ok dvs om man bortser från att man måste uppge detta i en besiktning i annat fall är en effektökning mot registreringens uppgifter olaglig :twisted:
________________________________________________________________________________________________________________________________________
Snart Kia e-Niro 2022 Advance Plus

Re:

74
HellboyElvis skrev:50hk och 130Nm??? Eller hur.
Lika sannolikt som att den lättklädda flickan på annonsen ingår i köpet.
Låter onekligen för bra. Dessutom, har 128hk-modellen över 300nm standard?
Kia Cee'd Sportswagon 1,6CRDi DCT7 GT-Line -2016

Re: Till alla er som har effektbox från Racechip

75
Jag har haft min Racechip one sedan bilen varit ny juli 2014 och har nu kört 2000 mil. Började med performance 2 men för ett år sedan läste jag i instruktionsboken att man kunde ställa upp sw1 mer. Jag har kört på sw1 på 1 och sw2 på 2 och där går den riktigt bra. Det är precis på gränsen att antispin går in när turbon börjar ladda i tvåans växel. Bränsleförbrukningen har jag aldrig mätt men bilen säger 0.52-0.53. Riktigt nöjd med boxen!!!

Re: Till alla er som har effektbox från Racechip

76
Någon som vill köpa min? Hade den i bilen i en månad. Skulle på verkstad, tog bort den. Sedan visade det sig att jag inte hade så bråttom. :)
Här är allt på bild.
Är till en 128hkr diesel i mitt fall i en 2015 Ceed
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

Re: Till alla er som har effektbox från Racechip

77
Ronnie skrev:Någon som vill köpa min? Hade den i bilen i en månad. Skulle på verkstad, tog bort den. Sedan visade det sig att jag inte hade så bråttom. :)
Här är allt på bild.
Är till en 128hkr diesel i mitt fall i en 2015 Ceed
qw3rq4er.JPG
Vad begär du för den? Några garantier från tillverkare kvar?
Kia Cee´d Special edition 2, 1,6 crdi 2015, Dark gun metal.

Re: Till alla er som har effektbox från Racechip

78
Torgskräck skrev:
Ronnie skrev:Någon som vill köpa min? Hade den i bilen i en månad. Skulle på verkstad, tog bort den. Sedan visade det sig att jag inte hade så bråttom. :)
Här är allt på bild.
Är till en 128hkr diesel i mitt fall i en 2015 Ceed
qw3rq4er.JPG
Vad begär du för den? Några garantier från tillverkare kvar?
Ingen garanti. Har nog haft chipet i snart två år, men har inte använt det på 1,5 år.
Vad vill du ge? Vet faktiskt inte prisbilden idag. Men testdioden är med, som du ser. Man kopplar in sladden, men utan chip, där sätter man testdioden. Lyser den grönt så kopplar man in chippet istället.
Hör av dig via pm med bud, så kanske jag nappar. :) Har nog manualen kvar, men har ingen aning var. Det är inte hjärnkirurgi direkt att koppla in den. Ta av plastkåpan på motorn, sedan ser du vilka kontakter det är, denna kopplas in i "slingan" s.a.s.
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

Återgå till "Generella diskussioner"