Annons
Annons

Re: Till alla er som har effektbox från Racechip

62
stekro57 skrev:Ja, den startar med testpluggen. Dock inte med Racechipet. :(
Instämmer helt med peddap ovan. Kolla så att den inte är helt galet inställd, annars reklamera och poängtera att bilen går att köra med testpluggen i så att de inser att kabeln är OK och rätt inkopplad.

Låter definitivt som du fått en trasig box. Jag har plockat loss och satt dit min box flera gånger när jag justerat inställningar och jag har aldrig haft några problem.
Kia Niro PP2 2017

Re: Till alla er som har effektbox från Racechip

63
Inte för att jag tror att det går att koppla in kabeln fel men jag har inte kolla supernoga om det finns fler saker som använder samma typ av kontakt. Detta är en bild från en Ceed 07 som jag hittade på nätet där jag ringat in kontakten till bränsletryckssensorn som är där man skall koppla in sladden. Ser väl inte exakt lika ut på nya modellen men det är nog tillräckligt likt för att det inte skall bli några missförstånd. Det är alltså på höger sida av motorn (sett när man står framför bilen med huven öppen).
ceed_07_motor.JPG ceed_07_motor.JPG Visad 3738 gånger 33.15 KiB
Kia Niro PP2 2017

Re: Till alla er som har effektbox från Racechip

67
Supporten bad mig till slut att skicka in boxen och de skulle skicka mig en ny.
Skickade tillbaka endast boxen och fick tillbaka ett helt nytt kit med UPS i dag. Installerade och det funkade på en gång.
Heder till RaceChip som snabbt skickade ett nytt kit! Nu återstår att utvärdera om det märks någon skillnad med att köra med RaceChip One och utan.
KIA Cee'd 1,6 CRDi SW Komfort 2014 Infra Red

Re: Till alla er som har effektbox från Racechip

68
Verkar ju väldigt intressant det här.. Väldigt bra info.. Tack för det.


Av ren nyfikenhet, är det någon som testat någon av de andra boxarna som de säljer?

http://www.racechip.com/chiptuning/kia/ ... /index.php

Typ den som skulle trolla fram 166Hk känns väl i mitt fall inte befogat med tanke på prisskillnaden men kunde varit kul att höra vad andra tycker och tänker..

Hittade även detta alternativ men som sagt priset... Hur är kvalitén tro??

http://www.bestchip.se/bilar/kia/kia-ce ... crdi-128hk
Kia Ceed 1,6 CRDI SW "Special Edition" 2014

Återgå till "Generella diskussioner"