Hej,
Är det bara jag som tycker att den nya ceeden slöare än t'ex min 2011?
Har nästan börjat att fundera om det sitter en 1,4 i den...
Bosse
Annons
Re: Trött Ceed
3Hej,
Det är DLP327.
//Bosse
Det är DLP327.
//Bosse
Kia cee`d 1,6 crdi SW 2015 Special edition Sand track metallic
4Vad märkligt att den känns slö. Min -15 är så pass "rapp" som jag kan förvänta mig av denna motortyp och konfiguration.
Kia Ceed SW 1,6 CRDi Special Edition II -15
Casa White
Casa White
5Märker inte heller att den skulle vara tröttare än vad som kan förväntas. Körde en Pro Ceed 2L 140hk diesel innan och den var lite piggare, men tycker den här Ceed SW hänger på helt OK.
OBS.. Du vet att det finns ett litet stopp på gaspedalen som du kan, om du trycker lite hårdare, trycka förbi och får då lite mer acceleration. Det stoppet fungerar också om du har ställt in fartbegränsning. Trycker du förbi det lilla motståndet så släpper begränsningsspärren.
Trycker jag förbi spärren så märker jag skillnad på accelerationen. Märks stor skillnad på tvåans och treans växel!
OBS.. Du vet att det finns ett litet stopp på gaspedalen som du kan, om du trycker lite hårdare, trycka förbi och får då lite mer acceleration. Det stoppet fungerar också om du har ställt in fartbegränsning. Trycker du förbi det lilla motståndet så släpper begränsningsspärren.
Trycker jag förbi spärren så märker jag skillnad på accelerationen. Märks stor skillnad på tvåans och treans växel!
Senast redigerad av hnkl den 13 maj 2015, 15:50, redigerad totalt 2 gånger.
Kia Optima SW 1,7 CRDi GT Line Plus 2018 : Silky Silver Metallic
Gamla bilar:
• Kia Cee’d SW 1,6 CRDi Komfort 2014 : Dark Gun Metal Metallic
• Kia Pro’Ceed 2.0 CRDi 2008 : Svartmetallic
Gamla bilar:
• Kia Cee’d SW 1,6 CRDi Komfort 2014 : Dark Gun Metal Metallic
• Kia Pro’Ceed 2.0 CRDi 2008 : Svartmetallic
6Hej.
Har en lite lustig erfarenhet av min nya Ceed SW LE2..
Den är inte en raket, men den går som man bör förvänta att den ska..
Häromdagen så skulle jag "ta en penna" från bakfickan vilket resulterade att jag tryckte så pass hårt på gaspedalen
så att jag gick förbi någon sorts tröskel eller något, och då var där märkbart mer att ge..
Min "gasen i botten" är alltså inte det som jag trodde utan det finns ett läge till!
Är det bara på min ,eller är det fler som upplever det?
När jag gasar till det är stopp, så kan jag gasa "förbi" det stoppet och då är den alltså klart piggare?
Flera som min? Kanske har du samma konstighet..
Vänligen Alex.
Har en lite lustig erfarenhet av min nya Ceed SW LE2..
Den är inte en raket, men den går som man bör förvänta att den ska..
Häromdagen så skulle jag "ta en penna" från bakfickan vilket resulterade att jag tryckte så pass hårt på gaspedalen
så att jag gick förbi någon sorts tröskel eller något, och då var där märkbart mer att ge..
Min "gasen i botten" är alltså inte det som jag trodde utan det finns ett läge till!
Är det bara på min ,eller är det fler som upplever det?
När jag gasar till det är stopp, så kan jag gasa "förbi" det stoppet och då är den alltså klart piggare?
Flera som min? Kanske har du samma konstighet..
Vänligen Alex.
7Samma sak på min. Är inte helt hundra men jag tror att om du sätter ställer in en maxhastighet så måste du trampa förbi den "spärren" för att den skall accelerera över den inställda maxhastigheten.
EDIT:
Sidan 5-6 i instruktionsboken:
Instruktionsboken finns här som PDF: http://www.kia.com/se/-/media/se/forms/ ... 201305.pdf
Enklare att söka i en PDF än att bläddra i pappersversionen.
EDIT:
Sidan 5-6 i instruktionsboken:
Sidan 5-50 beskriver för övrigt funktionen med maxhastighet som jag tänkte på.Om bilen är utrustad med gaspedal för
ekonomikörning blir den trögare när du
trampat ner den 80 %. Det är för att du
inte ska ge för mycket gas i onödan.
Om du måste gasa på för fullt, t ex för
att göra en snabb omkörning, är det
bara att trycka ner gaspedalen så
mycket som behövs.
Instruktionsboken finns här som PDF: http://www.kia.com/se/-/media/se/forms/ ... 201305.pdf
Enklare att söka i en PDF än att bläddra i pappersversionen.
Kia Niro PP2 2017
8Hej,
Jag hade även detta på min förra Ceed, det lilla extra på gaspedalen.
Det kanske är lådan som är utväxlad annorlunda. Jag vet inte, men helt klart segare än den förra bilen.
/Bosse
Jag hade även detta på min förra Ceed, det lilla extra på gaspedalen.
Det kanske är lådan som är utväxlad annorlunda. Jag vet inte, men helt klart segare än den förra bilen.
/Bosse
Kia cee`d 1,6 crdi SW 2015 Special edition Sand track metallic
10Det ska vara två lägen på alla crdi.. ner till första "stoppet" är ekonomiläge. Gasar du sen mer får du mer acceleration, men sämre bränsleekonomi.
Kia Cee'd SW 2015 crdi 1.6 SE Sand track metallic