Annons
Annons

Re: Montera fast dragkrok trots backsensorer

12
Beställde idag dragkrok från dragkrokskungen. Fick ett riktigt bra pris. 4690 kr inklusive montering för en avtagbar dragkrok. (dom hade kampanj när jag började maila dom så är därför jag fick ett så bra pris) Känns väldigt bra hoppas jag är lika nöjd när det är monterat och klart. :D Får bilen om ca 2 veckor så efter det så kommer montören hit.
Återkommer när det är klart.
Kia Cee´d 1,6 CRDi SW Special Edition Soltak -15

15
lenwei skrev:Jag köper mina dragkrokar på http://www.rameder.se
Jag betalar 1687kr inkl.Elsats och frakt för Fast dragkrok till min Kia Ceed 2015
;)
Inget gnäll om garantin på din "Kiaverkstad"?
Borde landa på under 5000kr inkl. verkstad och besiktning, eller vad tror du?
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

16
Ronnie skrev:
lenwei skrev:Jag köper mina dragkrokar på http://www.rameder.se
Jag betalar 1687kr inkl.Elsats och frakt för Fast dragkrok till min Kia Ceed 2015
;)
Inget gnäll om garantin på din "Kiaverkstad"?
Borde landa på under 5000kr inkl. verkstad och besiktning, eller vad tror du?
Ska du inte montera själv så beställ från dragkrokskungen då monterar dom också. Eller avvakta några veckor tills dom gjort det på min så ska jag säga om om dom var bra.
Man behöver inte besikta bilen efter dragkroks montering längre.
Läste någonstans att Kia bryr sig inte om vem som monterar bara det är korrekt gjort.
Kia Cee´d 1,6 CRDi SW Special Edition Soltak -15

17
Har talat med min Kiaverkstad och dom hade inga invändningar ang.drag som jag montera själv, bara att jag följde monterningsanvisningen. ;) :thumbup:
Det har dessutom ingenting att med garantin att göra. ;)
Kan man inte eller vet hur man skall göra, då tycker jag att man ska anlita en verkstad. :)
Kia Niro 141hk pluspaket 2 2017 (2015-2017 Kia Cee'd Sw 1,6 crdi fullutr.-2015)

18
Jag skall om några dagar hämta ut en Kia Ceed 1.6 CRDi SW Special Edition II 2015 och jag funderar på att köpa dragkroken själv (då Hedin Bil i Borås vill ha 9 000 kr för det jobbet). Så här kommer två frågor:

1:
Om jag köper dragkroken själv och ber en annan verkstad göra detta (som är betydligt billigare), är elen redan framdragen till där dragkroken skall sitta eller måste elen dras?
2:
Skall det vara 7-polig eller 13-polig?

19
Mad John skrev:Jag skall om några dagar hämta ut en Kia Ceed 1.6 CRDi SW Special Edition II 2015 och jag funderar på att köpa dragkroken själv (då Hedin Bil i Borås vill ha 9 000 kr för det jobbet). Så här kommer två frågor:

1:
Om jag köper dragkroken själv och ber en annan verkstad göra detta (som är betydligt billigare), är elen redan framdragen till där dragkroken skall sitta eller måste elen dras?
2:
Hedins på min ort ska ha över 10000kr för en Thulekrok med montering, sanslöst.
Jag skulle absolut ta den gamla typen, du lär få problem med hyrsläp, om du ska låna släp på IKEA osv. Den nya varianten har inte slagit igenom, anser jag iaf. När jag låter montera krok så blir det 7-polig.
Har kollat en del butiker i Tyskland, det skiljer en hel del i pris jämfört med svenska butiker...
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

20
Mad John skrev:Jag skall om några dagar hämta ut en Kia Ceed 1.6 CRDi SW Special Edition II 2015 och jag funderar på att köpa dragkroken själv (då Hedin Bil i Borås vill ha 9 000 kr för det jobbet). Så här kommer två frågor:

1:
2:
1: Elen brukar aldrig vara framdragen
2: Beror på vad du tänker dra för något? En nyare husvagn brukar ha 13-polig tex. Men om du monterar en 13 så finns d en adapter som gör om till 7-polig :)
Top-notch Сasual Dating