Annons

Då hände det.

11
Ok det verkar som att det är verkstaden jag ska byta då :lol: det värsta är ju att det kan vara rätt stor skillnad på säljare och verkstad på vad dom ger för information :lol:
Volvo V70 D2 Momentum -14
KIA Picanto 1,0Edition 2013
Annons

Re: Då hände det.

12
DavidB skrev:Enbart OKQ8 och det tänker jag fortsätta med, dom sa åt mig att jag får byta mack och då svarade jag att då byter jag hellre bilmärke! :)
Allright, min verkstad sa åt mig att undvika OKQ8 och Tanka när jag frågade om de kände till problemet (är inte drabbat själv, än). Tankar dock bara Statoil, får se om det spelar någon roll. Dom hade fått in 50-60 bilar med problem under vinterhalvåret. OKQ8/Tanka var den gemensamma nämnaren. Men alla instanser skyller på varandra, så allt är som vanligt :D
KIA Cee'd 1,6 CRDi SW Uppsala Edition - Cassa White - 2013

13
DavidB skrev:Dom sa också att jag satt nytt rekord i igensatt filter, dom hade aldrig sett liknande. :lol:

Måste fråga hur många mil har din bil gått då om du nu satt rekord i igensatt filter? :)
Volvo V60 R-Design D5 ICE White

Kör försiktigt där ute o ge fan i våra vajerräcken ;)

15
Man kan ju tycka att ett bränslefilter bör hålla längre än 2800mil. Man kanske skall börja tanka marindiesel, mao utan en massa tillsatser :roll:

Förr bytte man ju inte filter lika ofta. Min gamla Saab V4 från 1978 har fortfarande kvar sina original bränslefilter, har kvatliten måhända blivit sämre?

Byttes filtret på garantin eller var du tvungen att betala för detta i och med servicen du lät göra?

16
lsoderlund skrev:Man kan ju tycka att ett bränslefilter bör hålla längre än 2800mil. Man kanske skall börja tanka marindiesel, mao utan en massa tillsatser :roll:

Förr bytte man ju inte filter lika ofta. Min gamla Saab V4 från 1978 har fortfarande kvar sina original bränslefilter, har kvatliten måhända blivit sämre?

Byttes filtret på garantin eller var du tvungen att betala för detta i och med servicen du lät göra?
Eftersom det ändå var dags för första service så gjorde dom den och då ingår byte av filtret. Annars så vet jag inte hur det hade gått, jag hade ju inte velat betala iaf :)

Angående bränslet så visst är det sämre kvalitet nu för tiden, ju mer miljövänligt ju sämre kvalitet.
Gammal hederlig blyad 98 det var grejjor det :thumbup: :lol:
Volvo V70 D2 Momentum -14
KIA Picanto 1,0Edition 2013