Annons

Då hände det.

1
Åkte hem från landet igår och bilen stannade helt 2 ggr på vägen hem vilket slutade med hyrbil och bärgare till verkstan.

Jag misstänker filtret men vi får väl se vad domen blir, vad jag hört har väl ingen annan "filter" bil fått totalt motorstopp eller?

Fick en sprillans ny Volvo V70 (snikmodell) som hyrbil och säger bara WOW vad skön :lol: :thumbup:
Blir nog en sådan vid nästa byte! :thumbup:
Volvo V70 D2 Momentum -14
KIA Picanto 1,0Edition 2013
Annons

2
Årsmodell på bilen? Hur långt har den gått?

Känns ju lite spooky att bilen bara stannar sådär. Verkar vara flera iaf på detta forum som drabbats av igensatta filter. Det är inte OK. Är detta något som tagits upp i media?

Re:

3
Mange76 skrev:Årsmodell på bilen? Hur långt har den gått?

Känns ju lite spooky att bilen bara stannar sådär. Verkar vara flera iaf på detta forum som drabbats av igensatta filter. Det är inte OK. Är detta något som tagits upp i media?
Det är bilen i min signatur :) (ceeden då alltså, -13) 2877mil på mätarn :thumbup:

Nu vet jag ju inte ännu om det är filtret, jag har inte hört att någon annan fått totalstopp pga filtret iaf.
Verkstan har mycket att göra nu så dom hinner inte ens ta in min bil och titta på den men dom skulle höra av sig när dom tittat på den.

Re:

5
Mange76 skrev:Ok. Ser inte din signatur via tapatalk tyvärr.

Återkom när du fått besked från verkstaden.
Aajuste på tapatalk ser man ju inte det, sorry. :)

Re: Då hände det.

6
Jodå visst tusan var det filtret som var totalt igensatt...

Nu hade jag ju bara 100 mil kvar till första servicen så dom får göra den och då ingår byte av filtret så slipper man tjafsa om att betala/ta på garnatin eller goodwill.

Jag trodde bytesintervallet var 6000mil på filtret men tydligen byts det vid varje service då.

Skönt att få tillbaka bilen men ändå lite deppigt att lämna ifrån sig V70n ;)

10
Det är rätt lustigt det där. När jag hämta ut våran Cee'd, för 2 månader sedan, frågade jag säljaren och han hade aldrig hört om problemet. Jag kunde glatt tanka vidare på Okq8/Tanka och ev problem med bränslefilter skulle gå på garantin.
På ingång: KIA Cee'd SW 1.6 CRDI MY14