Annons
Annons

Re: Storlek på däckbredd

12
DavidB skrev:Fälgarna skall vara 18x8 iaf och då borde ju 235er sitta som en smäck, osäker på om det blir 40 eller 35 i profil dock. Du behöver nog sänka bilen rätt bra om det ska bli snyggt, redan med 17" och osänkt börjar det se lite "jeep" aktigt ut :)
Tack för svaret! :)

Läste i en tråd att det finns original sänkingsats? Vet du hur mycket den sänker bilen ?
KIA Ceed SW CRDI 1,6 2013
http://www.garaget.org/?car=336096

Storlek på däckbredd

14
Joel skrev:
DavidB skrev:Fälgarna skall vara 18x8 iaf och då borde ju 235er sitta som en smäck, osäker på om det blir 40 eller 35 i profil dock. Du behöver nog sänka bilen rätt bra om det ska bli snyggt, redan med 17" och osänkt börjar det se lite "jeep" aktigt ut :)
Tack för svaret! :)

Läste i en tråd att det finns original sänkingsats? Vet du hur mycket den sänker bilen ?
Ingen aning faktiskt, sorry.
Volvo V70 D2 Momentum -14
KIA Picanto 1,0Edition 2013

15
jag har också 225/40-18. 235 borde ju funka, men kan bli tajt med, där är ju inte "sjukt" mycket plats med 225orna! Men det hänger ju också på vilket ET du har på fälgen så att säga. Mina ligger Perfekt i hjulhuset, men då är det inte mycket plats kvar mellan fälg samt stötdämpare! och ligger jämt med skärmkanten med.
Volvo V60 R-Design D5 ICE White

Kör försiktigt där ute o ge fan i våra vajerräcken ;)

16
Marcus_Turbo skrev:jag har också 225/40-18. 235 borde ju funka, men kan bli tajt med, där är ju inte "sjukt" mycket plats med 225orna! Men det hänger ju också på vilket ET du har på fälgen så att säga. Mina ligger Perfekt i hjulhuset, men då är det inte mycket plats kvar mellan fälg samt stötdämpare! och ligger jämt med skärmkanten med.
Vad har du för ET när det blir "perfekt"? Har du sänkt bilen? Posta gärna en bild :-)

17
jonjak skrev:
Marcus_Turbo skrev:jag har också 225/40-18. 235 borde ju funka, men kan bli tajt med, där är ju inte "sjukt" mycket plats med 225orna! Men det hänger ju också på vilket ET du har på fälgen så att säga. Mina ligger Perfekt i hjulhuset, men då är det inte mycket plats kvar mellan fälg samt stötdämpare! och ligger jämt med skärmkanten med.
Vad har du för ET när det blir "perfekt"? Har du sänkt bilen? Posta gärna en bild :-)

ET 48 8" bred fälg. Har inte sänkt bilen nej, men det skulle behövas för utseendets skull ;)

Har tyvärr ingen bättre bild så man ser exakt hur fälgen ligger kontra skärmen.
Nya Kia'n Nya Bilen 2.jpg Nya Kia'n Visad 2248 gånger 1.49 MiB
Volvo V60 R-Design D5 ICE White

Kör försiktigt där ute o ge fan i våra vajerräcken ;)

19
Gunzen skrev:Letar efter nya 17 tums fälgar. De flesta jag hittar har en et på 38 el 40. Kommer det funka tror ni?
På Kia säger de att den ska ha 54.
Tror att det blir för stor skillnad tyvärr om det nu skall vara 58 i ET.

Tänk också på att alla blästrings åtaganden KIA har försvinner direkt om du ändrar ET med det minsta lilla.
Volvo V70 D2 Momentum -14
KIA Picanto 1,0Edition 2013