Annons

Stolsvärme.

21
Hedan skrev:
DavidB skrev:Stolsvärmen provkörd och man bränner ju inte arslet av sej direkt men fullt godkänt! :)
Bra där. det är varmare än fis ljummen hoppas jag?
Japp det kommer duga mer än väl... Ja om man inte vill griljera skinkorna då :mrgreen:

Skön värme för ryggen blev det med :)
Volvo V70 D2 Momentum -14
KIA Picanto 1,0Edition 2013
Annons

Re: Stolsvärme.

22
DavidB skrev:
Hedan skrev:
DavidB skrev:Stolsvärmen provkörd och man bränner ju inte arslet av sej direkt men fullt godkänt! :)
Bra där. det är varmare än fis ljummen hoppas jag?
Japp det kommer duga mer än väl... Ja om man inte vill griljera skinkorna då :mrgreen:

Skön värme för ryggen blev det med :)
Låter för jävla bra! :thumbup:
KIA Cee'd 1,6 CRDi Executive

24
Jag har bokat tid för byte av styrbox på min märkesverkstad i Falun (Carlia bil). De hade inte hört talas om problemet när jag frågade, men kollade snabbt upp det och bekräftade att de skulle byta boxen så fort de fått hem den.
Så information har gått ut.

25
Inga problem att få nya styrenheter till stolsvärmen. Fixades av Bilbörsen i Linköping. De hade koll på problemet direkt. Nu är även stolarna förberedda inför vintern och inte bara ratten.
KIA cee´d 1,6 SW 2013 CRDi komfort dark gun grey
KIA Picanto EX 1,2 komfort 2012 galaxy black

26
Har nu presis hämtat ut min bil på Kia i Gävle. Och testar stolsvärmen nu och det är stor skilnad nu blir den även varm upp över ryggen vilket den inte blev innan. Plus att dom olika lägerna funkar så nu får stolsvärmen godkänt.

27
Vilken tur alla verkar ha då.
bokade in tid, dagen efter ringer dom och kollar om jag har tyg eller skinn klädsel så att dom kunde beställa rätt styrbox.

Dagen kom och jag lämnar in bilen får ett samtal lite senare på dagen och dom meddelar då att dom har fått fel styrbox. och att det inte finns någon till skinnklädsel i sverige så dom vet inte när dom får den.. Kan ta veckor. Jiipii!

28
Hedan skrev:Vilken tur alla verkar ha då.
bokade in tid, dagen efter ringer dom och kollar om jag har tyg eller skinn klädsel så att dom kunde beställa rätt styrbox.

Dagen kom och jag lämnar in bilen får ett samtal lite senare på dagen och dom meddelar då att dom har fått fel styrbox. och att det inte finns någon till skinnklädsel i sverige så dom vet inte när dom får den.. Kan ta veckor. Jiipii!
Undrar varför det är olika boxar mellan skinn och tyg....nyfiken :think:
Volvo V70 D2 Momentum -14
KIA Picanto 1,0Edition 2013

30
DavidB skrev:
Hedan skrev:Vilken tur alla verkar ha då.

Undrar varför det är olika boxar mellan skinn och tyg....nyfiken :think:

Bra fråga.. kan juh vara så att det behövs mer värme för att värma upp skinnet ? det enda jag kan tänka mig.