Annons

Stolsvärme.

1
Har någon fått son stolsvärme fixad än?
Jag börjar surna till på den totala tystnaden från min verkstad så nu har jag mejlat KIA sverige.

Det dom sa i våras var att det skulle bli en kampanj på detta i "höst" så det är väl hög tid nu kan man tycka. Eller?
Volvo V70 D2 Momentum -14
KIA Picanto 1,0Edition 2013
Annons

Re: Stolsvärme.

2
Det jag fick som svar av min verkstad när jag påtalade att stolsvärmen knappt blir ljummen, va att på förra modellen klagade folk på att det vart alldeles för varmt så Kia valde att sänka ner värmeslingorna längre ner i dynan på nya ceed och nu klagar folk att dom inte blir varma.

och han trodde att kia inte kommer göra nått åt det. för då skulle dom va tvungna att ta in alla bilar och byta säten.

sen om det stämmer är en annan femma men de va det han sa till mig iaf..
KIA Cee'd 1,6 CRDi Executive

3
Jag tror meken drog en vals. :lol:

Såg i våras i någon annan tråd att någon fått ett brev om detta från KIA och att knapp modulen eller något sådant skulle bytas ut för att få full effekt på steg tre.

Om man nu har tre steg på stolsvärmen ska ju helt enkelt steg 3 vara alldeles för varmt och ingen man använder på långkörning :mrgreen:

4
Jag har samma problem, tycker också att det är för dålig värme i stolarna. Jag kontaktade min verkstad idag och jag är inbokad på en verkstadstid i slutet på oktober för att åtgärda detta. Jag har ingen aning om vad dom ska göra, men det skulle ta ca 3 timmar att fixa bättre värme.
KIA Cee´d 1,6 CRDi SW Komfort 2013

5
Solum123 skrev:Jag har samma problem, tycker också att det är för dålig värme i stolarna. Jag kontaktade min verkstad idag och jag är inbokad på en verkstadstid i slutet på oktober för att åtgärda detta. Jag har ingen aning om vad dom ska göra, men det skulle ta ca 3 timmar att fixa bättre värme.

Ge oss gärna en uppdate vad det va för fel, så man kan gå på verkstan lite..
KIA Cee'd 1,6 CRDi Executive

6
Kanske dags att slå på den nu då och kolla vad alla pratar om, provade rattvärmen igår och den var alldeles trevlig nog. Värme i rumpan känns enligt mig lite obehagligt oavsett, lite som att komma in på jobbtoan och upptäcka att någon precis suttit där med. Ja ungefär så.
Cee´d SW -2013 1,6 CRDi KOMFORT Sand Track

8
Jimmy417 skrev:Kanske dags att slå på den nu då och kolla vad alla pratar om, provade rattvärmen igår och den var alldeles trevlig nog. Värme i rumpan känns enligt mig lite obehagligt oavsett, lite som att komma in på jobbtoan och upptäcka att någon precis suttit där med. Ja ungefär så.
:lol: hahaha

9
leber skrev:min verkar funka,samma värme som min gamla 2010.helt ok.
Skönt att den funkar för någon! :)
Jag skall nu bara ringa i morgon och boka tid för trasig stolsvärme och strunta i om det blir någon kampanj eller inte.

10
Hej alla,
ringde förra veckan direkt till Kia support på tel: 08 - 41 144 40 och hade jättelångt samtal,dom frågade om reg.nummer var tyst i luren sen med besked att dröja lite... Efter 2 min.väntan fick jag ett bestämt svar att närmaste Kia verkstad har lösning på problemet. Ska dit nu i veckan och snacka med dom, det måste fixas nu, fan vi köpte ny bil och det ska funka !
Kia Ceed 1,6 CRDI SW 2013 sirius silver