Mashugg skrev:TheKillchain skrev:är jag den enda som inte slänger på vinterdäcken nu?!?! Ja fattar inte folk. ska ni sitta o köra med vinterdäck på sommarväglag en hel månad?! helst ni som bor i södern.....ja just ja, ni kanske inte kan köra bil.
de med friktionsdäck, FINE! men slänga på dubbdäck nu??!fi fan.....stockholmare.
nä vinterdäcken slängs på när de blir vinterväglag.
.......... ooooookay.
I smell trolling

lol
http://sverigesradio.se/sida/artikel.as ... el=5626592
skattepengar åt helvete....finns inget land i europa tydligen med så dålig luft som i sverige så att vi tom. måste böta?. upp till 200 miljoner om inget görs.....Kolla på Norge, deras terräng/väder är fruktansvärd mycket värre än plattlandet sverige (främst kustbor då men även inland) men de kör på vinterDubbdäck bara i de värsta områdena....o med billiga snökedjor från biltema.
men i sverige läggs vinterdäcken på strax efter midsommar. tas av strax före.
många som slänger pengar på däckbyte helt i onödan säger jag bara.
Dubbdäck
FÅR användas mellan den
1 oktober och den 15 april, inte ett måste precis. Jag ser inget vinterväglag ute förns långt framöver.
Mellan den 1 december och den 31 mars är det lag på att använda vinterdäck
OM det är vinterväglag ute
+ att i sverige saltar vi värre än värst. allt för nollvisionen. så nå dubbdäck behövs inte för invandrare kommer tydligen o kör in på sommardäck på deras lastbilar. Nu ändras ju lagen då de insåg att de bara kör åt helvete...klart de gör då de blir snöstorm, då krävs ju M-S däck. fattar ju vem som helst. men nu?......hmmmmmmmmmmmmmmmmmmm.
Kolla senaste Teknikens värld...Där fick ju ett nordiskt dubbfritt minst lika bra betyg som andra dubbdäck.
dina sommardäck förvandlas inte till hockeypuckar bara för att de kryper under -0.
äh, ni stockholmare får göra som ni vill.....