Annons
Annons

Re: DASHCAM

12
Den på tradera har ju ingen hållare, hur har du fäst din?
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

13
Ronnie skrev:Den på tradera har ju ingen hållare, hur har du fäst din?
I mitt paket så fanns det hållare.

På objektsbeskrivningen på min kamera som jag köpte stod det dock inget om hållare ( endast kablage ) så jag blev lite konfunderad jag med. Nu köpte jag iofs av en annan säljare på Tradera så vågar inte lova något.

Maila säljaren och fråga annars.

-Jag gick in och kollade på din aktuella annons. Säljaren har fått bra omdöme av en som köpt en precis likadan som du och man tycker ju att han borde ha gnällt om det inte var hållare med.

Hade jag gjort i alla fall. ;)
KIA CEE´D 1,6 CRDI ECO SW Premium Edition -2012-

14
Så, då har jag vunnit budgivningen i detta impulsköp. Men 284 kr är inte så farligt.
Så nu får man väl fundera på vad den ska praktiskt användas till...

Ma<n får väl ha den till "car spotting". :)
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.

15
Haha, ja man har ju gjort värre spontaninköp :D

Man kan ju alltid hoppas att man fångar nått kul på film eller att den faktiskt kommer till användning för det ändamålet som den designades för..

-Skulle vara roligt att höra vad du tycker om kameran sen när du har testat den.

Något som jag märkte igår när jag var inne i Sthlm och snurrade är att de bilister som upptäcker kameran i vindrutan plötsligt börjar köra väldigt snällt.. Vet inte om det är inbillning eller inte, utan jag spekulerar bara. :roll:

16
Lindholmaren skrev:Haha, ja man har ju gjort värre spontaninköp :D

Man kan ju alltid hoppas att man fångar nått kul på film eller att den faktiskt kommer till användning för det ändamålet som den designades för..

-Skulle vara roligt att höra vad du tycker om kameran sen när du har testat den.

Något som jag märkte igår när jag var inne i Sthlm och snurrade är att de bilister som upptäcker kameran i vindrutan plötsligt börjar köra väldigt snällt.. Vet inte om det är inbillning eller inte, utan jag spekulerar bara. :roll:
Gjorde ett impulsköp av en 60" plasma när OnOff konkade och jag var uppe i Gbg och hälsade på. La den i bilen, körde 35 mil hem och lämnade den och sedan tillbaka till Gbg och fortsätta sin semester. :P
Kia Optima SW PHEV 2018
Kia Picanto 2016
Kia Optima SW GT-Line 2017 - såld
Kia Cee'd Sportswagon Executive 2013 - såld
Kia Picanto Komfort 2011 - såld

17
Lindholmaren skrev:Haha, ja man har ju gjort värre spontaninköp :D

Testa den blir det och kanske får den sitta kvar. Men denna hongkongnissen tar 2-4 veckor för leverans. Men jag hör av mig i tråden. :)

18
Testade den idag i bilen. Men när jag filmar så blir det ljud som tas upp dåligt. Dessutom så får jag med översidan på instrumentpanelen som tar 1/3 av bilden.
Närjag spelar upp filmen på datorn, medusbsladden kopplad så laggar filmen.
Sedan spelar den tydligen in snuttar på fem minuter.
Ska det vara så?

19
Ronnie skrev:Testade den idag i bilen. Men när jag filmar så blir det ljud som tas upp dåligt. Dessutom så får jag med översidan på instrumentpanelen som tar 1/3 av bilden.
Närjag spelar upp filmen på datorn, medusbsladden kopplad så laggar filmen.
Sedan spelar den tydligen in snuttar på fem minuter.
Ska det vara så?
Svårt att säga eftersom vi inte har likadana kameror.

Vad har du för minneskort? Class 6? Prova med ett class 10 i så fall. Jag tänkte på att det laggar och det dåliga ljudet..
Ju högre class desto bättre skriv -och läshastighet.

På min kamera kan jag välja inspelningsintervall. Tror det var 2, 5 eller 10 minuter. Kan man inte välja det på din?

Sitter kameran högt placerad i vindrutan och du får ändå med 1/3 av bilden? Finns det någon zoomfunktion som du kan använda i så fall? Eller någon inställning? Eller kan man inte vrida kameran upp och ner?

20
Sitter och väntar på en likadan, 172kr inkl porto. Nackdelen är att den fraktas från Kina till Sverige på en åsna eller liknande som tar 3 veckor att traska över Himalaya. Modellen P5000 finns på http://r.ebay.com/4DlB69
Lite onödig pryl, men för den pengen kan det kanske vara till nån nytta/glädje.

Funderar på om man vågar sno ström från kupébelysningen och göra en snyggare installation...
Kia Cee'd SW EX Komfort 2008 bensin, ✝Nissan Micra K11 2001