Måste varna för Svenska bil!
Har haft min inne för omlackering av bägge bakdörrarna. När jag kommer och ska hämta ut bilen så är det loppor i lacken, och den ser princip värre ut än innan!
Har haft bilar inne på omlackering förut, och aldrig stött på detta, men enligt Svenska bil så är det:
"Bilen har gått igenom vår kvalitets kontroll och bedömts som fackmannamässigt reparerad uti från dom lacknormer som finns i Branschen när det gäller lackering av bilar på eftermarknad."
och att
"Då vi inte har möjligheten att arbeta i en helt dammfri miljö så accepteras det att någon enstaka dammnoppa får förekoma"
Enligt mig ska en bil som blivit omlackerad vara i perfekt skick! Vad tycker ni?
Annons
Re: Blästerskador går ej på garantin!
22Det finns faktiskt skrivelser om hur mycket felaktigheter i omlack det får finnas. Ett visst antal dammparticklar får finnas, tom rinningar där det inte syns. Skumt, men så är de, däremot kan man alltid begära ut det av lackfirman och kontrollera så att felaktigheterna är inom mariginalerna.
Cee'd SW -10 oljebrännare med komfort
23Har nu fått trösklar och bakdörrar omlackade.
Framskärmar, framdörrar och kofångare bak är fortfarande blästrade. "Inte tillräckligt skadade" säger dom...
Det är inte mitt fel att våra bilar levereras med för små stänklappar. Klart det blir stenskott!
Detta är sista gången jag köper en ny Kia.
Framskärmar, framdörrar och kofångare bak är fortfarande blästrade. "Inte tillräckligt skadade" säger dom...
Det är inte mitt fel att våra bilar levereras med för små stänklappar. Klart det blir stenskott!
Nu blir det ARN.Hej,
Det som ”populärt” kallas blästerskador är inget annat än stenskott. Den typen av yttre åverkan är inget som nybilsgarantin ersätter.
Det som utförts på din bil är Goodwill, inte garanti.
Mvh
Kundtjänst
Kia Motors Sweden AB
Kanalvägen 12 , 19461 Upplands Väsby
T + 46 8 411 44 40 F +46 8 400 443 90
E info@kia.se W www.kia.se
Detta är sista gången jag köper en ny Kia.
24Ni har väl läst alla utskick ni får från Patrick Doyle och Peter Himmer, det är ju skrattretande.
25Nej. Vad är det?kalle2345 skrev:Ni har väl läst alla utskick ni får från Patrick Doyle och Peter Himmer, det är ju skrattretande.
26Det heter "Family like care" ett koncept som går ut på att Kias kunder skall känna sig nöjda.
Jag tror det gått ut till samtliga bilägare. Jag tycker ingenting av det stämmer med verkligheten.
Jag tror det gått ut till samtliga bilägare. Jag tycker ingenting av det stämmer med verkligheten.
27Har inte en susning om vad du menar 
Kia Ceed EX 1.6 EX komfort svart -11 (fruns)
Volvo V70 Classic momentum grafitgrå metalic -07
Volvo V70 Classic momentum grafitgrå metalic -07
28Jag har aldrig heller sett något sådant.
Kör: Kia Ceed GT+, Kia Soul
Körde: Kia Optima Executive
Körde: Kia Optima Executive
29Det är flera olika utskick där man gör reklam för hur viktigt Kia tycker det är med nöjda kunder.
Trodde att det skickades ut till alla ägare.
Trodde att det skickades ut till alla ägare.
30Har fått det hemskickat.Vet vad du menar
Kia Sportage -22 PHEV
Kia Rio -20 GT- line
Kia Rio -20 GT- line