Annons

Re: Blästerskador går ej på garantin!

21
Måste varna för Svenska bil!
Har haft min inne för omlackering av bägge bakdörrarna. När jag kommer och ska hämta ut bilen så är det loppor i lacken, och den ser princip värre ut än innan!

Har haft bilar inne på omlackering förut, och aldrig stött på detta, men enligt Svenska bil så är det:

"Bilen har gått igenom vår kvalitets kontroll och bedömts som fackmannamässigt reparerad uti från dom lacknormer som finns i Branschen när det gäller lackering av bilar på eftermarknad."

och att

"Då vi inte har möjligheten att arbeta i en helt dammfri miljö så accepteras det att någon enstaka dammnoppa får förekoma"

Enligt mig ska en bil som blivit omlackerad vara i perfekt skick! Vad tycker ni?
Annons

22
Det finns faktiskt skrivelser om hur mycket felaktigheter i omlack det får finnas. Ett visst antal dammparticklar får finnas, tom rinningar där det inte syns. Skumt, men så är de, däremot kan man alltid begära ut det av lackfirman och kontrollera så att felaktigheterna är inom mariginalerna.
Cee'd SW -10 oljebrännare med komfort

23
Har nu fått trösklar och bakdörrar omlackade.

Framskärmar, framdörrar och kofångare bak är fortfarande blästrade. "Inte tillräckligt skadade" säger dom...
Det är inte mitt fel att våra bilar levereras med för små stänklappar. Klart det blir stenskott!
Hej,

Det som ”populärt” kallas blästerskador är inget annat än stenskott. Den typen av yttre åverkan är inget som nybilsgarantin ersätter.

Det som utförts på din bil är Goodwill, inte garanti.

Mvh

Kundtjänst

Kia Motors Sweden AB
Kanalvägen 12 , 19461 Upplands Väsby
T + 46 8 411 44 40 F +46 8 400 443 90
E info@kia.se W www.kia.se
Nu blir det ARN.

Detta är sista gången jag köper en ny Kia.
Cee'd SW -10 oljebrännare med komfort