Har någon exprementierat med skillnaden i förbrukning AC on/off?
Jag har inte kommit så långt, men jag gissar på en dl mer per mil med AC on.
Annons
Re: Första intryck Ceed CRDi SW Komfort -10
521dl??, nää så illa ska det nog inte vara att förbrukningen ökar med 20%. Men några cl kan nog stämma...
Cee´d Crdi SW-10a
531 dl - per milBiltoken skrev:1dl??, nää så illa ska det nog inte vara att förbrukningen ökar med 20%. Men några cl kan nog stämma...
----------------------------------------------
Kia Ceed SW CRDi 1.6 (komfort), 2010
Kia Sportage 2.0 4WD EX, 2008
Kia Ceed SW CRDi 1.6 (komfort), 2010
Kia Sportage 2.0 4WD EX, 2008
540.55 l per mil blandad körning på min första tank.
Är nöjd med de siffrorna då merparten av mina körningar har varit när motorn är under uppvärmning, och att jag hela tiden har haft AC påslagen.
Vad som överraskade positivt också var att min färddator visade samma siffror på centilitern som mätningen med pumpen
.
Är nöjd med de siffrorna då merparten av mina körningar har varit när motorn är under uppvärmning, och att jag hela tiden har haft AC påslagen.
Vad som överraskade positivt också var att min färddator visade samma siffror på centilitern som mätningen med pumpen
55jag har precis köpt mig en Ceed CRDi SW Komfort -10.till ett kanonpris .det tog 6arbetsdagar att få den =snabb leverans,välutrustad o snygg,har fått mycket beröm för hur den ser ut,bekväm bil får dom pengarna,har kört 60 mil på 4 dagar o inte upptäckt några fel eller brister alls,snittet ligger på o,53 o det är helt okej för en ny bil.yes 6an är för högre farter(över 85 km),jag var lite tveksam inför en kia men jag måste erkänna, jag gillar bilen.jag får väl skriva här om ett tag när minusen börjar komma ,men än så länge bara plus......förresten den brända lukten kom i natt när vi kom hem .....ops där var ett minus..avs killen med den pewter beigea ceeden 
56De ska lukta brännt i början, det verkar alla ha gjort.. 
Cee´d Crdi SW-10a
57En uppdatering av intrycken. Kärran har nu gått 1300 mil.Backis skrev:Har haft min i ca 7 veckor. Åkt 500 mil.
+ Bränsleförbrukning
- Automatisk dörrlåsning (fick detta borttaget utan kostnad)
- Ingen radiomottagning. Har varit så sedan bilen var ny. Signalförstärkaren skall bytas på verkstad.
- Vindrutespolningen når ej upp på rutan. Dåligt tryck. Känt problem, enligt verkstad har KIA i dagsläget ingen lösning på problemet. Har varit så sedan bilen var ny.
- Farthållaren har slutat fungera vid flertalet tillfällen. Verkstad skall felsöka.
- Oljud från transmissionen, vid vissa varvtal på 6:e växeln. Felet uppkom vid ca 150 mil. Skall in på verkstad för byte av drev i växellådan.
- Molande oljud från framvagnen. Uppkom vid ca 400 mil. Misstänker att det är ett hjullager. Verkstad får kolla upp detta.
- Ratten är lite sned. Dvs när man kör rakt fram får man hålla ratten lite snett. Har varit så sedan bilen var ny. Det minsta problemet i relation till alla andra, kan nog lära mig att leva med detta.
Ja det var ju inte många positiva intryck just nu. Men om verkstaden fixar problemen på ett bra sätt och bilen är problemfri framöver så så kan jag givetvis omvärdera detta.
Just nu är känslan: "Allting går att sälja med mördande reklam, kom och köp konserverad gröt". Har i ärlighetens namn aldrig haft en ny bil som varit behäftad med så många fel.
Många av problemen jag listade förra gången (se ovan) kvarstår tyvärr. Det som är fixat är radiomottagningen och vindrutespolningen som är tillfälligt åtgärdat med en extra pump tills KIA hittat en slutgiltig lösning (har dock en magkänsla att den "tillfälliga" lösningen blir permanent).
Det positiva är att inga nya fel har uppstått. Bilen verkar ha stabiliserat sig, har vissa förhoppningar att trenden håller i sig och bilen inte faller isär i samma takt som de första hundra milen.
Sammanfattningsvis är jag lite nöjdare med bilen nu än när den hade gått 500 mil.
Går den nu bara 13 700 mil till utan problem blir jag en mycket nöjd kund
KIA CEE´D SW 1,6 CRDI 2011 KOMFORT