rickard80 skrev:1. Går inte ta upp förar rutan med ett tryck som man gör när man tar ner den.
Också reagerat på detta. Känns lite konstigt, varför ha automatisk ner om man inte har upp.
rickard80 skrev:2. Ingen gasfjädring till motorhuven.
Absolut inget jag skulle lägga pengar på. Finns väl som eftermarknadsmontering till alla bilar om man är så svag att man inte orkar lyfta huven.
rickard80 skrev:3. Vart lite öm i baken efter 2 timmars körning.(upplevde jag aldrig i passaten.)
Märker ingen större skillnad på Sportisen och Opel Zafiran vi hade tidigare. Det är inga lyxstolar men det är inte heller en lyxbil. Passat ligger ju i en helt annan prisklass och kostar begagnat lika mycket som eller mer än en ny Kia.
rickard80 skrev:4. Irriterande med att ibland när man spelar musik från mobil så måste man trycka på mediaknappen igen och köra bluetooth eller dra ut och sätta in sladden igen för att låten slutar efter några sekunder i början.
Musik från mobilen kör jag alltid via sladden. De gånger det strular är när man drar igång Spotify men efter några sekunder drar den igång iPoden automatiskt igen. In i Spotify och starta manuellt igen. Ibland kan man få bråka några gånger men man står alltid som segrare. Tycker det mest irriterande är att man inte kan välja låt på mobilen när sladden är inkopplad...för det är ju inte direkt ett Applegränssnitt på bilens stereo.
rickard80 skrev:6. Att det inte är vanligt bälte i mitten sätet bak som sitter fast i sätet.
Menar du att bältet sitter uppe i taket? Inte använt det så vet inte exakt hur bra/dåligt det är.
rickard80 skrev:7. Att man inte ser blinkersen i displayen om man svänger för ratten skymmer pilarna i displayen.
Aldrig reagerat på detta. Du hör ju att det blinkar och vid en sväng känns det betydligt viktigare att titta ut på närmaste omgivningen än på instrumentpanelen.
rickard80 skrev:8. Att man inte kan komma tebax till samma fart som man hade innan på farthållaren genom knapparna om man bromsat.
Menar du att när du trycker på "RES" så går den inte tillbaka till valt hastighet? Inte märkt av några sånna problem när jag kört men skall undersöka detta närmare.
rickard80 skrev:9. Ingen spolarvätske nivå.
Aldrig haft detta på någon bil tidigare så känner inte att jag saknar det. Hålet vid reservhjulet är så stort att man med enkelhet kan få plats med en 5L dunk spolarvätska. Så även om det skulle ta slut mitt ute i skogen så är det inga problem.
rickard80 skrev:10. Kommer inte upp när det är dags för service.
Trodde jag var standard på alla bilar. Det roliga med denna funktion är att många missar det och upptäcker det först efter att meddelandet visats i någon vecka...inklusive min fru. Första gången frågade hon "vad betyder SERV som stått på displayen när man startar ett tag nu?"
rickard80 skrev:11. Lite dålig sikt i backspegeln.(längden bakåt)
Bilens utformning med en hög midja och en liten bakruta är största orsaken till detta problem. Man får väl ta det när man vill ha en bil med denna form. Vet inte hur sikten bak är i IX35an som är kusinbilen, kanske samma problem i den.