Annons
Annons

Re: Modifierade / egengjorda stänkskydd

14
Danello skrev:lite för traktor för mig Jag monterade side bars köpt i från ENGLAND
Sidebars kommer inte räcka om du monterar andra fälgar än original. De täcker ju knappt fälgarna som sitter på original. Sen är det ju en minijeep, inte många offroadfordon som inte har ordentliga skydd. :P

Angående att göra egna, visst blir det billigare. Finns inget som kan konkurera med det. Köpte dock färdigskurna stänkskydd till min Impreza för ca 1800kr från Raceequip.com som satt på under mina 9 år och fortfarande för nya ägaren. Då känns de som gratis. Kunde gjort egna för runt 1000kr i samma material men inte värt jobbet när någon redan gjort det. Och gör du själv så räkna med 5-10h i mätning, malltillverkning, utskärning och slutlig montering...om det ska vara någon finish på sakerna.
Vit KIA Sportage MY12 - [ Waxdepån | JJC Race And Rally | J&J Automotive | Prestandabelysning ]-

15
Blev ju bra, tyckte det passade rätt bra på Sportagen med så stora! :thumbup:
Sen kan jag tänka mig att dem gör mycket skillnad!

Hur har du tänkt dig till sommaren? ska du ha dem kvar året om eller bara på vintern?

Undrar hur det skulle varit på ceed'en :problem: Risken är att det skulle blivit "för mycket".

Mvh Marcus
Volvo V60 R-Design D5 ICE White

Kör försiktigt där ute o ge fan i våra vajerräcken ;)

16
Tack tack, ja jag är sjukt nöjd med dem. Visst 50 mil i helgen på skitiga vägar klarade de inte av att skydda bilen helt från men det är väldigt skönt att det värsta sprutet från hjulen inte letar sig upp på sidorna längre.

En tanke var att montera av dem framåt sommaren men jag tror jag kör med dem på året runt. Jag tycker de passar in på bilen och syns egenligen bara mycket om man ligger på marken bakom bilen. Sen gillar jag den visuella breddningen på 1-2cm på varje sida som de medför.

På en Cee'd vet jag inte hurvida stänkskydd av denna typ funkar. Lite tveksam. Jag hade ännu större på min Subaru Impreza men det är ju en bil med rally-arv och en stor vinge där bak. Där kändes det bara som att det skulle vara så.
Vit KIA Sportage MY12 - [ Waxdepån | JJC Race And Rally | J&J Automotive | Prestandabelysning ]-

17
Ser ut som det är ett sjukt utstick bakifrån men är inte mer än 1-2cm utanför originalstänkskydden men går 5cm längre ner vilket medför mindre skit på bakluckan och färre stenar på bilen bakom.

Ser fram emot varmare tider så man kan klistra på lite dekaler på bilen så man blir av med de vita detaljerna på taket. 8-)
Bilagor
stankskydd.jpg stankskydd.jpg Visad 3365 gånger 67.26 KiB

18
Alien skrev:Ser ut som det är ett sjukt utstick bakifrån men är inte mer än 1-2cm utanför originalstänkskydden men går 5cm längre ner vilket medför mindre skit på bakluckan och färre stenar på bilen bakom.

Ser fram emot varmare tider så man kan klistra på lite dekaler på bilen så man blir av med de vita detaljerna på taket. 8-)

Ser ut som bilen inte har några hjul på :wtf: :wave:
//Mattias

2012Kia sportage 1.6 EX Komfort vit