Annons

Ansluta Iphone

1
Hej som ny bilägare uppstår alltid något som man inte vet men borde veta. Är därför tacksam för hjälp med var man hitta PINkoden som krävs för att ansluta en Iphone till bluetooth. Är givetvis tacksam för andra tips om anslutning och användning. Det är en helt ny Ceed SW 2011.

Tack på förhand!

Lasse
Annons

Re: Ansluta Iphone

2
Hrmm Pinkod till det? Det visste inte ens jag.
Men borde det inte stå någon info om detta i instruktionsboken?
Mvh Morgan_

12345 kanske pin kan vara ;)
Kia Cee´d 1,6 Ex Crdi Sport Komfort 2010 116 hk Cassa White
Har du frågor/problem med ditt konto på forumet eller liknande.
Maila då till Info@kiacarclub.se

4
Hey,

Du anger själv pinkoden med styrmojängen på din enhet i bilen. När du börjar processen står det att du ska ange en pinkod och du bläddrar då fram en lämplig kod med "pilknapparna" på volymkontrollen. Samma kod skriver du in på telefonen för att para ihop den.

Peter

Marcus_Turbo skrev:Har inte bleutooth i min, men skulle gissa på 0000 för det är ju en allmän standard? står det inget i instruktionsboken? :)

Lycka till ;)

Mvh Marcus
Forumgrundare
2017 Kia Niro (sjätte Kian)
Hälsa gärna på min hemsida:
http://www.bergting.com

5
Bilstereon har 0000, när telefonen "upptäcker" KIA-BLUETOOTH (som det står i telefonen, så får du mata in 0000 och sedan ansluter den.

Den är i stort 100% när det gäller att ta emot samtal. Däremot för att spela musik är det inte var gång det går att ansluta enkelt. Brukar få stänga av bluetooth i telefonen och slå på igen för att få den att börja spela.

Har en stereo med bluetooth i en av våra andra bilar och där ser man hur bra det kan vara. Där kan man importera hela telefonboken och väldigt lätt ringa upp valfritt nummer, går även att mata in telefonnummer med fjärrkontrollen om man vill det.

Så Kias bluetooth gör precis vad den behöver och nästan lite för lite...
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic