Annons

Bluetooth röststyrning

1
Hei.
Jag är ny her på forumet, og vil starta med att ursäkta for staving fel. Redd det blir litt svorsk.. :)

Jag har bestillt en Kia Cee´d SW komfort 1,6d 128hk. Men då jag provkörte bilen glömde jag å testa röststyrningen.
Hur fungerar den, hittar ingen info om detta...?

Någon som vet..? :wtf:
Väntar på en Kia Cee´d SW Komfort 1,6d 128hk byte blue
Annons

Re: Bluetooth röststyrning

2
-Fredrik- skrev:Hei.
Jag är ny her på forumet, og vil starta med att ursäkta for staving fel. Redd det blir litt svorsk.. :)

Jag har bestillt en Kia Cee´d SW komfort 1,6d 128hk. Men då jag provkörte bilen glömde jag å testa röststyrningen.
Hur fungerar den, hittar ingen info om detta...?

Någon som vet..? :wtf:
Ska testa imorgon om det funkar. Däremot så spelar man musik bättre via bluetooth mellan stereon och mobilen än via sladd.

Varmt välkommen till forumet. Hoppas du ska trivas hos oss. Titta gärna på vår tråd om vår sommarträff.
http://kiacarclub.se/viewtopic.php?f=45&t=486
Vi finns även på facebook på sidan http://www.facebook.com/kiacarclub

Facebooksida om träffen: http://www.facebook.com/event.php?eid=225145570832340
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

Re: Bluetooth röststyrning

3
KIAs handsfree är totalt värdelös till att ringa med. I min Android kan jag ringa upp senast slagna nummer och det är det enda. Ringer jag från telefonboken kan man när samtalet är uppkopplat trycka på blåtands knappen på telefonen som då gör att den går över till handsfree. Men eftersom den jag pratar med knappt hör vad man säger så ringer jag aldrig med handsfree.
KIA CEE´D SW 1,6 CRDI 2010 PEWTER BEIGE

Re: Bluetooth röststyrning

4
Glömde kolla idag. Får göra ett nytt försök imorgon.

Jag ringer med en iPhone och det låter väldigt bra i bilen. De jag ringer till märker knappt att jag ringer handsfree, det låter nästan som vanligt telefonsamtal, säger folk.
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

Re: Bluetooth röststyrning

5
Min tycker jag funkar riktigt bra, brukar alltid kolla med personen i fråga i andra ändan
om det låter bra, och det verkar inte vara något dåligt alls... inget och klaga på här iaf, dock kanske
jag saknar mer funktioner men man kan inte få allt :)

Android ---> HTCtelefon
Kia Ceéd Crdi SW Komfort 128hk Cassa White -11

Re: Bluetooth röststyrning

6
Hei.
Jag fattar inte helt... Viss man har problemer med at ringa ut, varfor anvender man inte röststyrning..?
I dom papirene jag har, står det att Komfortpaketet har Bluetooth med röststyrning...?
Är detta fel, och varfor är det ingen som kan förklara hur man anvender den?
Hur gör man, trycker man på knapp og säger namn man vill ringa?
Er det kanske någon som har en owner manual i pdf..?
Väntar på en Kia Cee´d SW Komfort 1,6d 128hk byte blue

Re: Bluetooth röststyrning

8
-Fredrik- skrev:Ingen som har testad röststyrningen..?
Tur att ingen såg mig, satt och skrek i bilen. Inte f*n ringde den upp. Däremot kan jag köra röststyrningen genom att prata in i luren och sedan tar blåtanden över och samtalet startar via stereon.
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

Re: Bluetooth röststyrning

9
Hmmm...intressant.

Läste detta på Apple sina sidor:
-----
När du ska tala:
När du håller ner hemknappen får du en signal när det går att säga ett kommando.
Om du använder ett Bluetooth-headset trycker du på "ring"-knappen och håller den nedryckt tills skärmen Röststyrning visas.
Vänta alltid tills signalen är klar innan du börjar tala. De ord du säger medan signalen hörs ignoreras.
Var beredd att tala efter signalen. Långa pauser kan orsaka oväntade resultat.
-----
Så kan man trycka på "ring" knappen på rattet och holda den inne i 5 sek, okså si namnet på den du vil ringa?
Har vi en Iphone-anvendare på forumet som vill prova detta?
Väntar på en Kia Cee´d SW Komfort 1,6d 128hk byte blue
Skriv svar

Återgå till "Elektronik, luftkonditionering och multimedia"