Annons

Vibrationer Sportage PHEV -25

1
Jag undrar om någon har upplevt samma fenomen som jag. Vid måttlig acceleration mellan 35 och 40km/h uppstår ett dovt ljud och man känner vibrationer i bilen. Ingenting av det upplevs vare sig under eller över hastighetsintervallet. Detta oavsett om bilen går på el eller är i hybridläge med bensinmotorn igång. Varm eller kall bil spelar ingen roll. Vid kraftig acceleration passeras hastighetsintervallet så fort att man knappas hinner uppfatta det. Har felanmält 2 gånger, men verkstaden hittar inget fel. Undrar bara om KIA tillverkar bilar som uppför sig på det sättet. I så fall är det väl bara att stilla sin irritation.
Annons

Re: Vibrationer Sportage PHEV -25

2
Cantling skrev: 05 nov 2025, 11:21 Jag undrar om någon har upplevt samma fenomen som jag. Vid måttlig acceleration mellan 35 och 40km/h uppstår ett dovt ljud och man känner vibrationer i bilen. Ingenting av det upplevs vare sig under eller över hastighetsintervallet. Detta oavsett om bilen går på el eller är i hybridläge med bensinmotorn igång. Varm eller kall bil spelar ingen roll. Vid kraftig acceleration passeras hastighetsintervallet så fort att man knappas hinner uppfatta det. Har felanmält 2 gånger, men verkstaden hittar inget fel. Undrar bara om KIA tillverkar bilar som uppför sig på det sättet. I så fall är det väl bara att stilla sin irritation.
Tycker det låter som obalans i drivaxlarna.