Tänkte bara passa på att önska alla medlemmar ett riktigt GOTT NYTT ÅR!
Jag startade det här forumet tidigare i år när jag själv skaffade KIA och insåg att det fanns många frågor som jag själv skulle behövt få svar på i början som KIA eller återförsäljaren inte kunde hjälpa till med. Vad är egentligen officiellt rekommenderat däcktryck? Funkar iPod kabeln i alla modeller? Och så vidare.
Vi har nu blivit 50 medlemmar vilket kanske inte känns som jättemånga om man jämför med andra forum, men vi är fortfarande relativt nystartade och alla har letat sig hit på egen hand. Min förhoppning inför 2010 är att vi ska växa och bli en riktigt bra mötesplats för KIA ägare.
Till vardags är jag serietecknare och gjorde senast boken Gängkrig 145 tillsammans med Jens Lapidus. Med det vill jag säga att min roll på forumet är som skapare och "moderator" i den mån det behövs. Jag har alltså noll koll på teknik och liknande när det gäller bilar. Däremot har jag järnkoll på tuschpennor och papper.
Efter ett halvår med min KIA är jag fortfarande jättenöjd. Hoppas ni är det också och att vi möts på forumet 2010!
Så igen, ett riktigt Gott Nytt Kia år =).
Peter
Annons
Re: GOTT NYTT ÅR
3Med tanke på antalet medlemmar tycker jag det är ett mycket aktivt forum med en väldigt trevlig ton! Hoppas på ett fortsatt 2010 med forumet 
Kia Ceed SW CRDi ECOdynamics 2010
Re: GOTT NYTT ÅR
4Jag tittar på registreringsstatistiken och bara under december reggades 564 nya Kia-bilar på privatpersoner, så lite mer drag borde vi kunna få här.
Det är för övrigt intressant att Kia hamnar på topp-5 i många avseenden:
- Kia Ceed 5:e mest sålda personbilen 2009
- Kia Ceed 3:e mest sålda dieselbilen 2009
- Kia Ceed 4:e mest sålda miljöbilen i dec
- 3:e mest sålda bilmärket till privatpersoner i dec
Bara bra? När andra märken fått liknande uppsving som VW och Peugeot hade för några år sedan så blev det svårt att få servicetider, det ska bli spännande att se om Kia sköter det här bra.
Källa:
http://www.bilsweden.se/BinaryLoader.ax ... hment=True
Det är för övrigt intressant att Kia hamnar på topp-5 i många avseenden:
- Kia Ceed 5:e mest sålda personbilen 2009
- Kia Ceed 3:e mest sålda dieselbilen 2009
- Kia Ceed 4:e mest sålda miljöbilen i dec
- 3:e mest sålda bilmärket till privatpersoner i dec
Bara bra? När andra märken fått liknande uppsving som VW och Peugeot hade för några år sedan så blev det svårt att få servicetider, det ska bli spännande att se om Kia sköter det här bra.
Källa:
http://www.bilsweden.se/BinaryLoader.ax ... hment=True
Kia Ceed SW CRDi ECOdynamics 2010