Annons

Hej

1
Tjenare, jag har ägt min -07 Cee´d crdi i över ett år nu å är rätt nöjd, den har idag gått 10500 mil å ska snart in på lack pga stänkskydden.
Funderade ett tag på att sälja lr byta bil men jag blir mer å mer övertygad att jag nog ska behålla den eller skaffa en likadan som gått mindre...

Hoppas kunna hitta svar på en del frågor angående dessa bilar i detta forum :)
Annons

Re: Hej

2
ERACE skrev:Tjenare, jag har ägt min -07 Cee´d crdi i över ett år nu å är rätt nöjd, den har idag gått 10500 mil å ska snart in på lack pga stänkskydden.
Funderade ett tag på att sälja lr byta bil men jag blir mer å mer övertygad att jag nog ska behålla den eller skaffa en likadan som gått mindre...

Hoppas kunna hitta svar på en del frågor angående dessa bilar i detta forum :)
Välkommen. :)

Hade själv en -07 som strulade en del för mig, men funkade bra mot slutet, bytte in den för ett par veckor sedan mot en Ceed SW 2011 Skillnaden på en crdi och en SW är inte mer än 7000 kr på nypris.

Kolla gärna in http://www.kiacarclub.se/viewtopic.php?f=45&t=486 vilken går av stapeln i sommar på Mantorp park nära Linköping.
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

3
Varmt välkommen hit ERACE.
Bra med en hjälpande hand Ronnie vad gäller träffen =)

Mvh Morgan_
Kia Cee´d 1,6 Ex Crdi Sport Komfort 2010 116 hk Cassa White
Har du frågor/problem med ditt konto på forumet eller liknande.
Maila då till Info@kiacarclub.se

5
hej hej
vi funderar på att byta vår renault - 04 till en lite ny bil, typ en -09:a eller så. Vi gillar verkligen vår focus och har väl hela tiden tänkt köpa en likadan fast en nyare då med den nya karossen. Men nu har vi börjat kika på andra märken och fastnade vid Kia ceed. Kia är väl inget märke som vi ens har funderat på förut men det verkar ju som att bilarna har blivit bättre. Vill ha en säker bil med rymligt bagageutrymme, har två hundar.... Så klart ska den vara skön att köra också men vi behöver ju ingen sportbil för nöjeskörning utan mer en praktisk och bra bil. Skulle Kia vara något för oss? Eller kan ni tipsa om något annat märke?

6
Då gör du helt rätt i att välja en Kia ceed, kan ju alltid dra till träffen för o kolla på nån :)
Jag var anti Kia för 1 år sedan o valde Fiat Punto Grande 1.9 pga att jag vill ha kör glädje också. Efter ha kört Kia ceed sw nu sen Oktober månad 2011 så ångrar jag inte en sekund. skit kul bil o köra trots liten motor som har gott om utrymme.
Kia ceed sw 2011 CRDi 1.6 // http://www.garaget.org/?car=265433

9
Förresten ska titta på bilar i helgen och se om jag väljer en kia. Har en kompis som precis köpt en Kia Ceed Sw (kombi), automat och diesel. Personen ifråga säger att den kostade över 200 000kr men att dem fick den för 160 000ca, sedan att den har 140Hk. Har tittat lite på kia:s hemsida och sett broschyrer och sånt och inte sett någon som ligger runt 200 000kr samt någon motor på 140Hk. Någon som vet lite mer om dem här bilarna vilken prisklass samt vilka motorer dem har?
Verka vara en riktigt bra bil till ett bra pris. Verka finnas en hel del av dem ute på vägarna också. Alla råd och tips är välkomna.

10
Kollar du på typ garaget så kan du se att dom ligger på 115hk till 128hk beroende på vilket år den e gjord.
om de e 140hk tror jag hon har valt en bensinare, inget jag hade valt men jag kör också väldigt mycket.

Ps. nä de stämmer inte de heller, kollar man i Kia´s pdf fil så är det samma effekt på både 1.6 Bensin som 1.6 Diesel
verkar som de är en effekt box installerad
optima har 136hk
kommer en annan motor inom kort som ska få ut 200hk på 1.6an som ska matcha Golf GTi. ds.
Kia ceed sw 2011 CRDi 1.6 // http://www.garaget.org/?car=265433