En cee`d 1,4 blev för ett knappt år sedan min första nya bil jag någonsin ägt. Mina förväntningar på ett bekymmersfritt billiv kom på skam.
ISG gav snart upp, långt över 2 grader plus, och färddatorn skojar med mig. ISG kan jag vara utan men att bensinförbrukningen visar tre -fyra cl för lite än kontrollerad förbrukning är inte ärligt. Andra datorbesked verkar heller inte vara pålitliga. Men sådant går att leva med, bara man vet om det.
Det stora problemet är stötdämparna bak. Efter en del bråkande fick jag höger utbytt men utan någon förbättring. Troligtvis var den av samma dåliga kvalitet. Nu hamrar båda glatt på, även sedan vägarnas isvalkar smält bort. Som väl är har jag fått löfte om att byta dem vid nästa service. Till en bättre sort hoppas jag.
Stänkskydden har jag utan svårigheter fått bytta men då hade jag Vi bilägare bakom ryggen.
Man måste vara viljestark, anslå avsevärd tid och ha ett gott humör om man ska komma framåt med sina cee´d-problem.
En liten tröst är att jag inte är ensam om bekymren.
Kanske kommer dagen då jag med ett leende, mjukt och behagligt, far iväg över både stock och sten.
CTG
Annons
Re: ceed 1,4 -10
2Om du kikar på mina inlägg om min CRDi -07 så hade jag ett riktigt måndagsex. mot bättre vetande (eller frugans vilja) köpte i i onsdags en SW komfort -11 i onsdags. Trots alla besvär jag/vi hade med den förra så var fördelarna ändå där. Även om min aldrig kom ner i 0,47l/mil så låg den under 0,6l/mil. Den är rymlig och trevlig att köra.
Jag fick bl.a. bytt några länkarmar eller vad det heter hö/vä bak för min skramlade något otroligt mycket.
Jag fick bl.a. bytt några länkarmar eller vad det heter hö/vä bak för min skramlade något otroligt mycket.
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic
Re: ceed 1,4 -10
3Det jag tycker är tragiskt med sånt här är att det verkar vara ganska mycket jobb för att få saker och ting åtgärdade på sina bilar. Mycket telefontid fram & tillbaka. Tragiskt med måndagsex. Önskar dig lycka till med bilen.
R_o_n. Hoppas verkligen din nya fungerar bättre. Har läst alla dina inlägg om din förra bil.
Mvh Morgan_
R_o_n. Hoppas verkligen din nya fungerar bättre. Har läst alla dina inlägg om din förra bil.
Mvh Morgan_
Kia Cee´d 1,6 Ex Crdi Sport Komfort 2010 116 hk Cassa White
Har du frågor/problem med ditt konto på forumet eller liknande.
Maila då till Info@kiacarclub.se
Har du frågor/problem med ditt konto på forumet eller liknande.
Maila då till Info@kiacarclub.se