På sambons V50 trycker jag bara på en knapp för att tillfälligt stänga av...
/Linus
Tror inte det finns någon avstängningsknapp för backvarnaren på ceed. Jag har heller inte hittat någon. Dock vet jag att det finns på Sportage, så man kanske har uppmärksammat behovet och infört detta på nya modeller.Linus skrev:Är lite irriterad på att inte kunna stänga av pipet när jag backar. Såhär vintertid räcker det med lite snö på sensorn så varnar den juHar letat i både bil och instruktionsbok utan att hitta nå´t...
På sambons V50 trycker jag bara på en knapp för att tillfälligt stänga av...
/Linus
martinr skrev:Har också monterat själv. Enligt KIA skall bilen känna av när ett släp är inkopplat och då automatiskt stänga av backvarnaren. Men det fungerar inte för mig och jag är ändå väldig t säker på att jag monterat rätt, drog till och med kabel hela vägen fram till batteriet som det stod i instruktionen, man frågar sig till vilken nytta...
Funkar tipset om pinne nr nio till alla Ceed-modeller? Har en 2010, uttagen i slutet av 2009.
När har det någonsin varit roligt att köra med släp?martinr skrev: Nu funkar det och köra släp är roligt igen!
JohanL skrev:När har det någonsin varit roligt att köra med släp?martinr skrev: Nu funkar det och köra släp är roligt igen!
![]()
Jag ledsnar på nästan direkt varje gång.