Hej
Nån som har lite info om vilken Navigator (Märke och modell) som hänger med -10:ans Pro_Ceed - om man nu köpt till den vill säga.
Hur uppdaterar man den o kartorna? Finns att ladda ned?
Kan man använda den för att se korrekt hastighet? Verkar som om alla Kia Ceed har glädjemätare.
Har den fartkameravarning? Eller går det att ställa in på något vis?
/Nusse
Annons
Re: Navin till Pro_Ceed
2Som jag har förstått det så är det Pioneer som gör navin och stereon om det är den med 7" skärm samma som i Cee´d -2011, 2010:orna är ju samma invändigt.
Kartprogrammet är Navteq.
Den har inte fartkameravarning och du ser inte hur fort man kör. Däremot så visar den vilken hastighet som gäller på vissa vägar. Men det är inte alltid att det stämmer.
När det kommer uppdatering verkar kia vara lite osäker på (beroende på var man frågar) men vad jag har hört så ska det komma uppdatering 1 gång per år.
När det kommer uppdatering så ska man göra det via usb.
Vet ej hur det är i pro cee´d men i Cee´d sw så får man backkamera när man har fabriksnavigation.
Och ansluter du en telefon med Bluetooth så kan du även få fram telefonboken från telen i displayen på stereon (och samtalslistor om telen stödjer det).
Kartprogrammet är Navteq.
Den har inte fartkameravarning och du ser inte hur fort man kör. Däremot så visar den vilken hastighet som gäller på vissa vägar. Men det är inte alltid att det stämmer.
När det kommer uppdatering verkar kia vara lite osäker på (beroende på var man frågar) men vad jag har hört så ska det komma uppdatering 1 gång per år.
När det kommer uppdatering så ska man göra det via usb.
Vet ej hur det är i pro cee´d men i Cee´d sw så får man backkamera när man har fabriksnavigation.
Och ansluter du en telefon med Bluetooth så kan du även få fram telefonboken från telen i displayen på stereon (och samtalslistor om telen stödjer det).