Annons

2010 - 2011 ??

1
en liten reflektion! av nyfikenhet jämförde jag min kia som är en 10:a byggd i juli 2010 med en 2011 tog reg nr kollade lite och den var byggd samma år och månad hmm :o

Hur kan den ena bilen få bli en ett år nyare årsmodell när den kanske till och med är byggd någon dag efter min bil som alltså är exakt lika gammal!!! :?:

Med tanke på det så var det någon som skrev och undrade om de fixat till med lack och rost problem på 2011,, men det är knappast troligt med tanke på ovan skrivna ord ,,,,

Förresten den nya instument belysningen ser mkt nice ut Tja,,,,,,,,,,,,,,,
Kia Cee´d SW 1,6 CRDi automat 2013 : Dark Gun Metal Metallic eberspächer & perma5
Annons

Re: 2010 - 2011 ??

2
Modell år 2011 stod det antagligen, det får de skriva hur mycket de vill. Men inte tillverknings år.

Jag håller med om att det är lite löjligt.

Har -11 häftigare instrument belysning? Trodde det bara bar blåtand som var nytt och lite mer optimerad motor....
[i][b][color=#008000]eco [/color][color=#404040]ceed sw -10:a[/color][/b][/i]

3
Ja! men samma panel men med en vitgrön botten på mätar nålarna och siffror oh knappar på ratt. verkar som den rundade bågen över lyser rött, kolla på extriör på kia ceed sw på kias hemsida så kan du se, har inte sett den live men ser ut så på bild i alla fall, men jag kan ha fel, det kan vi alla ha, det kul att någon svarar
Kia Cee´d SW 1,6 CRDi automat 2013 : Dark Gun Metal Metallic eberspächer & perma5

4
Jad det ser ut att stämma, men kan vara så att på bilden är det sport varianten som visas eftersom pedalerna är av aluminium oxå. Kan vara att bara sport modellen som har vita siffror.

Nåt skall de väl ha som lägger 20000 extra :)

5
Ha ha ,,, ja det är sant
låter rimligt att det kan vara med sport paket!

Nu till ett annat ämne!!!

Vissa här har haft så pass mkt strul med sina bilar att det är motiverat att kräva ut en ny kärra tycker jag

Personligen är jag gör nöjd med min bil, men som sagt bara haft den ett par veckor och kört ca 130 mil :D

6
Jag är gör jätte nöjd! Eftersom jag jobbar på volvo var jag inne på v50, men även med personal rabbat så kostar motsvarande drivE ca: 40-50 000 mer!

Jag har kört mycket v50, den har robust känsla och bekvämare, men inte värt så mycket mer pengar.

7
RobinSW skrev:Modell år 2011 stod det antagligen, det får de skriva hur mycket de vill. Men inte tillverknings år.

Jag håller med om att det är lite löjligt.

Har -11 häftigare instrument belysning? Trodde det bara bar blåtand som var nytt och lite mer optimerad motor....
Hej.

Kia Cee´d som är modell -2011 har annan belysning. Den belysningen den har fått finns även på -2010 som är i business versionen, den som har halvskinn.

8
Ok gubbar!! jag var också inne på v50 drive e
men som du sa så med likvärdig utr blev det för många tusingar extra tyckte jag!

9
Vi har kört Volvo V50 T5 som andra bil under 3 år, frugan har börjat köra mer och kommer att öka på sin bilkörning ytterligare under det kommande året. Vi valde mellan en Volvo V50 D2 och en Kia Ceed SW 1,6 Crdi 2011, min polare jobbar som Volvo säljare och var fullständigt chanslös. I lördags var det då dax att hämta vi ut vår Kia efter fyra veckors leveranstid och jag måste säga att det var ett oerhört positivt första intryck, vi valde Comfort paket, metallic lack, drag, motorvärmare och bagagerumsmatta. Bluetooth är skithäftigt, frugan åker runt som fan nu och dunkar på med spotify från sin Iphone....Det enda negativa med Kia vs Volvo V50 är stolarna som är kortare i Kia samt vägljudet ifrån hjulhusen men för frugan spelar det ingen roll, hon är 156 cm lång och som hon sa, fan så länge man har Spotify och en volymknapp till stereon i bilen störs inte jag av vägljud ifrån hjulhusen.
Volvo V70 2,4D 2010, Kia Ceed SW CRDI Eco Komfort 2011