Annons

Optima 1,7 crdi 2014, F1-paddlar

1
Hejsan alla :D

Ska troligen köpa mig en optima nästa vecka, har stått inne som visningsbil och inte rullat en meter utanför väggarna.
Bilen är utrustad med Business paketet. Det jag undrar över lite är hur ni som har denna upplever "paddlarna" på ratten? Är den rapp med att växla?
Ska få provköra en imorgon men den har gått 2000mil så är väl lite skillnad antar jag. Vad tycker ni förövrigt om denna bil?

Har tänkt ha den i ca 5år och brukar tröttna på bilar efter ett tag tyvärr. Är det någon som vet något om att chippa dessa?

Finns ju firmor som erbjuder detta och garantin på bilen ska tydligen inte förstöras, någon som testat detta och vet om det är så?

MVH
Ölme
Annons

Re: Optima 1,7 crdi 2014, F1-paddlar

3
Har haft bil med paddlar och tycker det är helt meningslöst ? Hela grejen med automat faller ju om man skall växla manuellt ? Enda som har nytta av det är nog rally/F1-bilar.
I all fall...jag testade det någon gång, men använde dom aldrig mer efter detta...men det kanske är olika ?

Re: Optima 1,7 crdi 2014, F1-paddlar

5
peddap skrev:Har haft bil med paddlar och tycker det är helt meningslöst ? Hela grejen med automat faller ju om man skall växla manuellt ? Enda som har nytta av det är nog rally/F1-bilar.
I all fall...jag testade det någon gång, men använde dom aldrig mer efter detta...men det kanske är olika ?
Har också hört att det typ används 1-2 gånger sen slopas det. Kommer antagligen sj att använda det när kompisar åker med som en "fränhets-faktor".
Men vad tycker du förövrigt om bilen?
Provkörde komforten idag och var ju som natt och dag jämfört med min ceed bensinare.