Annons
Annons

Re: 20"

2
Hmm, och vad skulle det vara bra för? :shock:
Jag har 17" istället för orig 16" och det är väl max vad bilen funkar vettigt med.
Ok, upp till 18" kan man kanske stå ut med om man måste...
Kan tillägga att jag bytt från 18 till 20 på min sportbil, men måste erkänna att bilen går bättre med original. :sick:
Men inte lika snyggt så klart.

Re:

5
obetsak skrev:Men det med ET48 och 8,5 breda fälgar gissar jag att de kommer sticka långt utanför skärmarna. Framför allt fram.
Men även 19" ligger ju ofta på 8,5" bredd. Med ett ET över 45 borde det inte krypa för långt ut, väl?

Nån som vet bredd & ET på Kias 17" till Ceeden? Annars får jag kolla när vinterdäcken ska på :thumbup:

Sv: 20"

6
jonjak skrev:
obetsak skrev:Men det med ET48 och 8,5 breda fälgar gissar jag att de kommer sticka långt utanför skärmarna. Framför allt fram.
Men även 19" ligger ju ofta på 8,5" bredd. Med ett ET över 45 borde det inte krypa för långt ut, väl?

Nån som vet bredd & ET på Kias 17" till Ceeden? Annars får jag kolla när vinterdäcken ska på :thumbup:
Tänkte fel. Tänkte ET45 även att jag läste och skrev ET48 :) sant som du säger att ET48 inte kommer lika långt ut men vad blir resultatet i andra ändan då? Slår fälgen kanske i fjädringen istället? Jag hade ET45 och 8 och de gick i skärmarna i gupp men det verkar ju vara folk som inte har det problemet så det kanske var fel mått angivna på mina fälgar.
kia optima sw gt line 2017

Re: 20"

8
Har 2 uppsättningar 17" business-fälgar. Vet att fälgarna är 17x7.5 och jag kör med 225/45/17 däck. ET kommer jag inte ihåg, kan kolla när jag kommer hem från jobbet.
Kia Optima SW 1,7 CRDi GT Line Plus 2018 : Silky Silver Metallic

Gamla bilar:
• Kia Cee’d SW 1,6 CRDi Komfort 2014 : Dark Gun Metal Metallic
• Kia Pro’Ceed 2.0 CRDi 2008 : Svartmetallic

Re: 20"

9
Hör för mig att det står ET 56 i fälgarna på mina 17".
Kia Optima SW 1,7 CRDi GT Line Plus 2018 : Silky Silver Metallic

Gamla bilar:
• Kia Cee’d SW 1,6 CRDi Komfort 2014 : Dark Gun Metal Metallic
• Kia Pro’Ceed 2.0 CRDi 2008 : Svartmetallic

Re: 20"

10
Det blev 19" med Dunlop 235/35-19. Rullar relativt tyst och inte alls så stötigt som folk sagt :P

Men jävlar vad hjulen breddar utåt. Kunde ju inte se ET-måttet vid beställning från Gummihuset. Allt dom säljer på regnumret ska ju passa. 8,5*19 med ett ET på 42 är allt på gränsen.....

Bild
Skriv svar

Återgå till "Generella diskussioner"