Annons

Ljudanläggning i Ceed fifa edition, har den subwoofer?

1
Lånat en Kia Ceed SW fifa edition/Hedin edition över helgen eftersom min Ceed SW -11 är på verkstad efter en smitning på varuhusparkering (omlack hö framskärm, byte av lykta.

Iaf, kopplar upp luren mot bilstereon via bt och det är mp3 som gäller. Ruggigt bra ljud och ordentlig ljudtryck i basen, då utan extra basförstärkning (inställning i bilstereon). Spelar rent ljud ner i låga basen upp till full volym.

Sportage Fifa edition har ett extra slutsteg och subwoofer, nu undrar jag om detta även gäller Ceed fifa edition, för så ruggigt bra ljud som det var i denna bilen har jag nog inte hört i någon standardbil i denna prisklass.

Har inte stolarna fått djupare skålning, förresten? Tycker man sitter lite mer "stabilt" i dessa stolarna.
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic
Annons

Re: Ljudanläggning i Ceed fifa edition, har den subwoofer?

4
Hedan skrev:
Ronnie skrev:Ingen som har en Kia Ceed SW 2014 med glastak och backkamera/navi som kan uttala sig?
jag har ingen sw men, har navi/backkamera och glastak. och jag har inte någon subwoofer iaf,
Jag jämför med min 2011 och det är så stor skillnad på klarhet och ljud och ett riktigt djup i basen så därför undrar jag.
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

Re: Ljudanläggning i Ceed fifa edition, har den subwoofer?

5
Ronnie skrev:
Hedan skrev:
Ronnie skrev:Ingen som har en Kia Ceed SW 2014 med glastak och backkamera/navi som kan uttala sig?
jag har ingen sw men, har navi/backkamera och glastak. och jag har inte någon subwoofer iaf,
Jag jämför med min 2011 och det är så stor skillnad på klarhet och ljud och ett riktigt djup i basen så därför undrar jag.

ok. dom kanske byt märke på högtalarna eventuellt fått in större kanske. kan juh även va att dom har bytt till någon värre stereo.

men tycker faktiskt det är lite dåligt att dom inte har lite olika ljudpaket som man kan välja.
KIA Cee'd 1,6 CRDi Executive