Vad gäller garantin så påverkar det inte helheten på garantin sålänge det inte uppstår ett fel som kan härledas till xenonkonverteringen. Jag servade och lämnade in min kia pro ceed för garanti ärenden med hemmagjorda bi-xenonstrålkastare med xenonkonverteringenssats utan några som helst problem.
Sålänge du kopplar in allt som du ska så är det ingen större fara. Men som det skrevs om tidigare i tråden så måste du ta ut satsen innan besiktning då det inte är lagligt att konvertera utan automatisk nivåreglering.
Nu när jag haft bilen en dag så är jag säker på att jag ska beställa en h7 sats från USA. Kommer bli väldigt bra med en xenonkonvertering.
Ett varnande ord bara. Tänk på att HID-kit ger ifrån sig UV-ljus som kan skada projektorn i strålkastaren om man använder för starkt xenonkit. Så jag rekommenderar att man inte använder mer än 35w. Det är därför vissa säger att en reflektor som använt xenonkit kan se bränt ut. Det är inte från värme utan UV-ljuset förstör reflektorn. Så 35w! Inte 50-75w! Då har du en trasig strålkastare.
En annan rekommendation är att köpa xenonkit med relay harness. Alltså med en kabelsats för ballasterna som tar ström från batteriet och inte tar strömmen från originalkablarna. Den höga spänningen som en xenonkit behöver vid start kan förstöra kablar och säkringsbox om det vill sig illa.