Hej! ny på forumet, har precis fått min nya ceed SW -14 ,
min fråga till er är: har läst en del på forumet ang att garantin för blästringskador försviner om man skaffar större hjul, är det så även på "nya" modellen? komme dt bli sådana blästringskador tro om man slänger på ett
par 18"are? 225-40-18 ET45, hjulen har suttit på en mazda 3 innan o det ska väl inte vara några konstigheter med passformen?
tänker att det kanske är större hjulhus på nya modellen??
tack på förhand // Stefan Lindgren
Annons
2
Ja, det gäller nya också. Jag tänkte först vara snål när jag köpte min och köpa vinterdäck och fälg på annat håll, men gav upp den tanken för att vara på säkra sidan.
Problemet är att om du har en fälg som breddar det minsta kommer dom inte ta några blästringskador på garantin.
Problemet är att om du har en fälg som breddar det minsta kommer dom inte ta några blästringskador på garantin.
På ingång: KIA Cee'd SW 1.6 CRDI MY14
Re: 18" fälgar till kia ceed 2014
3Jag kör med 18" på min nya Ceed och har inget bläster än efter iaf 1600 mil, hade samma fälgar på min gamla Ceed också, och det lilla bläster't där var på den kom under vintermånaderna med dubbdäck på originalfälg!
Samt att på min nya Ceed fick jag 225-45 17" original så vet inte varför mina 225-40 18" skulle göra någon skillnad
Det hela hänger nog på hur nojig man är! Samt på vilka typer av vägar man kör på såklart!
Och vill ju inte påstå att dem Skånska vägarna är dem bästa direkt
Samt att på min nya Ceed fick jag 225-45 17" original så vet inte varför mina 225-40 18" skulle göra någon skillnad
Det hela hänger nog på hur nojig man är! Samt på vilka typer av vägar man kör på såklart!
Och vill ju inte påstå att dem Skånska vägarna är dem bästa direkt
Volvo V60 R-Design D5 ICE White
Kör försiktigt där ute o ge fan i våra vajerräcken ;)
Kör försiktigt där ute o ge fan i våra vajerräcken ;)
Re: 18" fälgar till kia ceed 2014
4okej,det låter ju som att det borde passa då, är det ET45 på dina fägar me? du har ingen möjlighet att lägga upp nån bild på hur det ser ut? tack för snabba svar!!