Annons

Antisladdlampan lyser

1
Hej alla!

Har en ceed sw -14 och har gått 300 mil. Nu idag när jag åkte iväg så lös antisladdlampan hela tiden. Den slocknade inte. Provade att stänga av motorn och sätta på igen, men den lyser ändå.

Vi har ingen vinter och lampan har aldrig lyst konstant förut. Vad är det för fel? Lampan har inte lyst på hela vintern så det känns ju skumt nu när det är vår. Provade att hålla in knappen som stänger av antisladd, men det hände inget, höll in i flera sekunder.

/Magnus
Annons

3
Ja jag ringer på måndag. Känns rätt surt att en tre mån bil redan krånglar.

Innan har ju de två anti sladd ikonerna slocknat efter några SEK, men den vänstra lyser nu konstant.

Extra kul med en bil för 200.000 kr som man måste lämna in direkt.

4
Förstår känslan, sitter också med en 2014 som rullat 145 mil hittills. *knack knack* Ta i trä, ännu inget som strulat :-)
På ingång: KIA Cee'd SW 1.6 CRDI MY14

Re: Antisladdlampan lyser

5
Den lyser för att indikera fel så det är bara att boka tid fixa lånebil :)
Har man otur så kan ju alltid något gå sönder på nya bilar, både på billiga bilar för 200 000kr och på bilar som kostar 3 miljoner, bli inte irriterad, ta det med en klackspark....det är ju bara en bil för tusan. :thumbup: ;)
Volvo V70 D2 Momentum -14
KIA Picanto 1,0Edition 2013

7
Brukar man få låna en bil hos kia? Man kan iof tycka att man borde det med tanke på det inte började speciellt bra.

Köpupplevelsen blev väldigt snabbt mer negativ.

8
Idag när jag åkte så slocknade lampan som den ska. Pratade med kiaverkstan och de visste inte men att jag skulle höra av mig ifall det hände igen.

Ja det löste ju dig enkelt. För tillfället iaf :)

Re:

9
Mange76 skrev:Idag när jag åkte så slocknade lampan som den ska. Pratade med kiaverkstan och de visste inte men att jag skulle höra av mig ifall det hände igen.

Ja det löste ju dig enkelt. För tillfället iaf :)
Kan ju inte bli bättre än bilar som lagar sig själva! :lol: :thumbup:
Volvo V70 D2 Momentum -14
KIA Picanto 1,0Edition 2013