Annons

Torkarblad

1
Bilen är ju bara några dagar gammal men har en fundering kring torkarbladen. De som sitter på original, ser ju något speciella ut, byter man hela eller bara gummit? Är det någon som bytt? Jag gillar ju flatblade som är ganska populära.
Annons

Torkarblad

2
Precis dessa torkarblad ser ju ut som en dyr historia med blotta ögat haha, själva designen på dom gör ju att det är stört omöjligt att spola rutan när man kör fortare än 50 utan att få stänk på rutan i 10 minuter :-D
Volvo V70 D2 Momentum -14
KIA Picanto 1,0Edition 2013

Re: Torkarblad

3
Men de är så otroligt bra på att göra rent. Finns inte ens en mosad insekt kvar, dessa blad tar bort även det.
Men de stänker bra, som en skrev tidigare i tråden. :)

Dessutom kostar en uppsättning på två Bosch av denna typ till min Ceed 480 kronor, så det är högt pris vid inköp.
Originalen höll från 23/5 -11 till servicen i maj i år. Har aldrig varit med om torkarblad som håller skärpan i två år. Då är de inte lika dyra längre. :)

Då har jag iofs aldrig kört dem på ruta med is på, men däremot har de alltid legat an mot rutan, sommar som vinter (en del fäller ju upp torkararmarna på vintern).
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

4
Ronnie skrev:Men de är så otroligt bra på att göra rent. Finns inte ens en mosad insekt kvar, dessa blad tar bort även det.

Dessutom kostar en uppsättning på två Bosch av denna typ till min Ceed 480 kronor, så det är högt pris vid inköp.
Originalen höll från 23/5 -11 till servicen i maj i år. Har aldrig varit med om torkarblad som håller skärpan i två år. Då är de inte lika dyra längre. :)

Då har jag iofs aldrig kört dem på ruta med is på, men däremot har de alltid legat an mot rutan, sommar som vinter (en del fäller ju upp torkararmarna på vintern).
Angående pris så gav jag alltid mellan 600-700 för en uppsättning bosch flatblades till 95an :)
Volvo V70 D2 Momentum -14
KIA Picanto 1,0Edition 2013

5
DavidB skrev:
Ronnie skrev:Men de är så otroligt bra på att göra rent. Finns inte ens en mosad insekt kvar, dessa blad tar bort även det.

Angående pris så gav jag alltid mellan 600-700 för en uppsättning bosch flatblades till 95an :)
Skrev nog fel. Hedins bytte blad på min på servicen i maj, kom jag på. Tror de kör Bosch de med...

700kr, det låter däremot lite surt. Kommer ihåg att jag köpte Bosch, av den gamla typen, till min Saab 9 3 Aero för 70 kr. paret. :)
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic