Annons

Tonade lyktor snyggt eller ej?

1
Tja.

Fick för mig att tona lyktorna och även "kia" märket idag.
Själv tycker jag att det blev ganska bra.

är bara lite nyfiken på vad ni tycker, snyggt eller inte. Och bör jag tona bromslyset också?
Innan Photo 2013-06-28 18 12 25.jpg Innan Visad 5618 gånger 450.84 KiB
Efter Photo 2013-06-28 22 26 22.jpg Efter Visad 5618 gånger 476.55 KiB
KIA Cee'd 1,6 CRDi Executive
Annons

Re: Tonade lyktor snyggt eller ej?

2
Bakljusen blev bättre än märket, ser ju bara ut som en svart oval, som om det tappat texten. :)
Nuförtiden är det väl inte på modet med tonade bakljus, men det blev bra. :)
Om inte "reflexförmågan" försvinner borde du kanske ta även reflexerna bak för att få det enhetligt och bromsljuset i mitten.

Lägger man på den på utsidan? Är den lätt att ta bort?
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

Re: Tonade lyktor snyggt eller ej?

6
Ronnie skrev:Bakljusen blev bättre än märket, ser ju bara ut som en svart oval, som om det tappat texten. :)
Nuförtiden är det väl inte på modet med tonade bakljus, men det blev bra. :)
Om inte "reflexförmågan" försvinner borde du kanske ta även reflexerna bak för att få det enhetligt och bromsljuset i mitten.

Lägger man på den på utsidan? Är den lätt att ta bort?

Märket ska jag göra om fast inte lika mycket. Tänkte på reflexerna, men tror nog reflexförmågan försvinner.
Ska göra bromslyset senare sprayen togslut,

Du sprayar det på lysena, och som vanligt så får man köra många men tunna lager så att det inte blir rinningar.
För att tabort så finns det en spray, bara spraya på och torka bort.

Ni andra som har tonat vad har ni kört för spray? Jag körde med biltemas kostar bara 49kr och resultat vart heelt godkänt.
KIA Cee'd 1,6 CRDi Executive

Tonade lyktor snyggt eller ej?

9
Hedan skrev:
DavidB skrev:Ser ju riktigt tufft ut faktiskt :thumbup:

Håller med föregående bort med emblemen! :clap:
Tog bort mina i går och det vart riktigt snyggt! (lätt var det med :) )
Får man fråga hur du gjorde?
Dom sitter bara klistrade va?
Jo dom sitter klistrade, jag värmde lite med värmepistol och sedan tog jag en liten mejsel och pillade loss dom.
Jag hade tur för klistret hängde med av också så jag slapp att hålla på med det :) Om det blir klister kvar på lacken så får man bort det med label off.
Volvo V70 D2 Momentum -14
KIA Picanto 1,0Edition 2013