Annons

Nybliven riskokar ägare ggr2 :-D

1
Som sagt jag ska väl presentera mej med!

Jag är en kille på väg att bli gubbe med 40 fyllda år :)

Bor i Knivsta mellan Arlanda och Uppsala i parhus med frugan och 2 döttrar 3 och 8 år gamla.

Jag är och har alltid varit en riktig SAAB nörd men som alla vet så blev det ju dags att byta märke av någon konstig anledning.

Min KIA historia började med att min frus lillbil en Opel Corsa 04 bara gick sönder och kostade pengar KONSTANT, lika så Skoda Fabian hon hade innan så vi tokledsna och började kika runt på nya småbilar istället då det känns bättre att slänga pengarna på lite mer trygghet med garanti och dylikt. Jag var helt inne på att köpa en Toyota Aygo en riktigt liten plåtskrammel bil men så snubblade jag in på upplands bilforum och se! det finns ju en liten bil som inte plåtskramlar och plast gnisslar!! Så det fick bli en röd metallic picanto. Sedan började det bli dags att byta min kära blåa 9-5a och då vi slipper vagn och sånt nu så tänkte jag mej en lite mindre bil, hade ju sneglat på ceed när vi var inne och köpte picanton och jag gillade looken :) Sagt och gjort så åkte jag och provkörde och blev såld igen och skrev genast på för en ceed med 1,6 liters dieseln och komfortpaket, jag ville ha en vit bil denna gången och som tur var hade dom en ny för omgående leverans :)

Så nu sitter jag här med 2 Kior nåt jag aldrig trott skulle hända för 2 månader sen och vi är väldigt nöjda med båda bilarna än så länge ty ingen har ju hunnit börja gå sönder än och jag hoppas att det dröjer med :mrgreen:
Volvo V70 D2 Momentum -14
KIA Picanto 1,0Edition 2013
Annons

Re: Nybliven riskokar ägare ggr2 :-D

2
Jag köpte min KIA på samma ställe. Det blev ca 10.000 kr billigare än att köpa i Nacka, så lite längre att åka, men inte så långt. Bra val av er enligt min personliga (o icke objektiva) bedömning :)
Sportage 2,0 CRDI Komfort, aut, Sirius Silver -13.
F.d. Cee'd 1.6 Diesel ECO SW 2011, Piston grey.

Re: Nybliven riskokar ägare ggr2 :-D

3
Oakie skrev:Jag köpte min KIA på samma ställe. Det blev ca 10.000 kr billigare än att köpa i Nacka, så lite längre att åka, men inte så långt. Bra val av er enligt min personliga (o icke objektiva) bedömning :)
Tackar! Jo dom är ena riktiga klippor där tycker jag :thumbup:
Volvo V70 D2 Momentum -14
KIA Picanto 1,0Edition 2013