Annons

Dags för Kia! Hjälp och råd !

1
Hejsan.. Jag skulle behöva lite hjälp angående Sportage köp! Jag och min flickvän har prövat lite olika bilar på olika bilfirmor under den senaste tiden.. Och Totalfastnade för Sportage då prövade vi en Diesel 2012 årsmodell 184hk om jag minns rätt.. Jag kände verkligen att det är en bil jag vill satsa på!

Vi åker ju inte direkt speciellt mycket på ett år.. Jag kör till jobbet Ca 30 mil i månaden då vi samåker med 3 andra
sen kör vi som vanligt hemma.. till träningen varje dag ca halvmilen.. Jag funderar om man ska satsa på en 2011-2013?
Kan det vara bättre att börja med en lite äldre kanske 2011 modell? skiljer dom sig mycket? och vilken motor tycker ni man ska välja? Diesel tror jag att jag går minus på, och hur stor skillnad på känslan på 4x4 från tvåhjulsdriven
Som sagt vad tror ni jag ska satsa på? vill fortfarande ha en bra och rolig bil att köra i tiden man väl åker! Mvh Snart en Kia ägare.
Annons

Re: Dags för Kia! Hjälp och råd !

5
rickard80 skrev:Jag vet inte skillnaden på motorerna tyvärr.
Är dock väldigt nöjd med 2.0 dieseln med 184hk och AWD.

Ja den bilen prövade jag och var ett riktigt skönt drag i den.. Men Dieseln avstår nog jag tyvär ifrån då jag inte åker så mycket på ett år.. Men man kanske skulle försöka satsa på en 2011 med AWD Bensin men hoppas någon hjälper mig med vilken motor man ska ta :D

Re: Dags för Kia! Hjälp och råd !

6
Jonas21 skrev:
rickard80 skrev:Jag vet inte skillnaden på motorerna tyvärr.
Är dock väldigt nöjd med 2.0 dieseln med 184hk och AWD.

Ja den bilen prövade jag och var ett riktigt skönt drag i den.. Men Dieseln avstår nog jag tyvär ifrån då jag inte åker så mycket på ett år.. Men man kanske skulle försöka satsa på en 2011 med AWD Bensin men hoppas någon hjälper mig med vilken motor man ska ta :D
Det beror väl lite på var du bor också? Jag bor i Sthlm och har ingen användning av Diesel (av samma anledning som du att man inte kör tillräckligt mycket) men inte heller av AWD då vägarna här ändå är rätt bra. Även om jag åker till Linköping varannan månad så har jag aldrig känt ett behov av AWD under vintern (inte ens med min lilla Peugeot 206).
Det är väl mer bra att ha det om du ska tex ha båt på släp eller husvagn. Eller bor i Norrland såklart Hehe

Re: Dags för Kia! Hjälp och råd !

7
Imobimo skrev:
Jonas21 skrev:
rickard80 skrev:Jag vet inte skillnaden på motorerna tyvärr.
Är dock väldigt nöjd med 2.0 dieseln med 184hk och AWD.

Ja den bilen prövade jag och var ett riktigt skönt drag i den.. Men Dieseln avstår nog jag tyvär ifrån då jag inte åker så mycket på ett år.. Men man kanske skulle försöka satsa på en 2011 med AWD Bensin men hoppas någon hjälper mig med vilken motor man ska ta :D
Det beror väl lite på var du bor också? Jag bor i Sthlm och har ingen användning av Diesel (av samma anledning som du att man inte kör tillräckligt mycket) men inte heller av AWD då vägarna här ändå är rätt bra. Även om jag åker till Linköping varannan månad så har jag aldrig känt ett behov av AWD under vintern (inte ens med min lilla Peugeot 206).
Det är väl mer bra att ha det om du ska tex ha båt på släp eller husvagn. Eller bor i Norrland såklart Hehe
Jag bor i Fagersta en liten stad.. blir ju dock bra mycket billigare utan AWD men vad tycker ni om motorn då? jag vill nog ha bensinaren som drar minst bensin men ska ändå vara lite vrid i bilen..
Skriv svar

Återgå till "Generella diskussioner"